بازگشایی محور اصلی کلور - درام نیمه نخست سال آینده در خلخال

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نیمه نخست سال 97 محور کلور – درام – خلخال بازگشایی می شود تا مردم برای عبور و مرور مشکلی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امیر امینی، معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه احداث راه اصلی کلور – درام گفت: با تکمیل ابنیه فنی در استان اردبیل سعی می‌کنیم نیمه نخست سال 97 محور کلور – درام – خلخال بازگشایی شود تا مردم برای عبور و مرور مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: پروژه کلور – درام – خلخال 55 کیلومتر طول دارد که 35  کیلومتر آن در استان اردبیل و 20 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان زنجان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخش اعظم ابنیه فنی این محور کار شده است، ابراز کرد: چند ابنیه بزرگ دیگر نیمه‌کاره باقی مانده که تکمیل آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

امینی با اشاره به اینکه چند روستای مهم اردبیل به این دسترسی نیاز دارند، بیان کرد: سعی می‌کنیم اهتمام جدی برای بازگشایی مسیر و دسترسی مناسب مردم به خرج دهیم.

وی  با اشاره به اینکه برای راه ارتباطی کلور – درام در استان زنجان نیز اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در این مسیر واریانت‌هایی طراحی شده و پیمانکار برای این پروژه افزون بر 25 میلیارد تومان قرارداد بسته است و کار 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دولت و نمایندگان مجلس در استان‌های اردبیل و زنجان اهمیت ویژه‌ای به این طرح قائل هستند، عنوان کرد: منابع اعتباری خوبی نسبت به گذشته برای آن تخصیص یافته است.

امینی در مورد مطالبات پیمانکاران ابراز کرد: تزریق منابع مالی به پیمانکاران را مشروط به اجرای اهداف تعیین شده کردیم و در منابع مالی مشکل نداریم اما طبق اعلام برنامه‌زمان‌بندی پول پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پیمانکار باید متناسب با پولی که تزریق می‌شود، فعالیت خود را تشدید کند، بیان کرد: اگر تلاش پیمانکار قابل قبول نباشد، از تزریق مالی کمتری برخوردار می‌شوند.

امینی با اشاره به اینکه امسال 9 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار برای محور کلور تا درام در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: نیمی از این مبلغ به استان زنجان و نیمی نیز به استان اردبیل تعلق می‌گیرد و تا شش ماهه نخست سال 40 درصد و تا پایان سال 100 درصد آن تخصیص می‌یابد.

 

انتهای پیام/ح

اختصاص بیش از 9 میلیارد ریال اعتبار برای محور کلور ـ درام در خلخال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.