کدام فیلم شانس بیشتری برای اسکار 2018 دارد؟

ده فیلم در فهرست اولیه هیات معرفی به اسکار اعلام شدند اما کدامیک به انتخاب نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اسکار بزرگترین رویداد فرهنگی با نگاه سیاسی در سطح جهان است که هر ساله برگزار می شود و کشورهای مختلف با ارائه آثار خود به این رویداد مورد ارزیابی قرار می گیرند و در نهایت در صورت انتخاب، جایزه اسکار اهدا خواهد شد.

کدام فیلم شانس بیشتری برای اسکار دارند؟


امسال نیز سینمای ایران می تواند فیلمی را به نمایندگی از خود در اسکار 2018 معرفی کند تا بتواند با دیگر آثار کشورها به رقابت برای دریافت این جایزه بپردازد.


امروز ده فیلم در فهرست اولیه هیات معرفی به اسکار اعلام شدند که شامل برادرم خسرو، لاک قرمز، بیست و یک روز بعد، خانه‌ای در خیابان جهل و یکم، ماجرای نیمروز، وارونگی، ویلایی‌ها، نفس، مالاریا و رگ خواب هستند.


«نفس» به کارگردانی نرگس آبیار یکی از گزینه هاست که هم در ایران اکران شده و هم در چند جشنواره جهانی حضور داشته و موفق به دریافت جوایزی شده است. بهترین فیلم تماشاگران جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ و تندیس بهترین کارگردانی جشنواره فیلم تالین از جمله جوایز این فیلم است.


«مالاریا» ساخته پرویز شهبازی است که در 28 جشنواره حضور پیدا کرده و پنج جایزه را از جشنواره های مختلف دریافت کرده است و جدیدا برای پخش در سینماهای ده کشور اروپایی، مالزی و آمریکای شمالی قرارداد بسته است اما هنوز در ایران اکران نشده است که در صورت انتخاب از قانون یک هفته اکران در کشور استفاده کند.

کدام فیلم شانس بیشتری برای اسکار دارند؟


«رگ خواب» ساخته حمید نعمت الله است که توفیق حضور در جشنواره های خارجی را نداشته اما در ایران اکران شده و فقط از لیلا حاتمی به عنوان بازیگری که سینمای جهان با نام و کارهایش آشناست، بهره می برد.


«برادرم خسرو» فیلم اول بلند سینمایی احسان بیگلری است که شهاب حسینی برگزیده جایزه بین المللی نخل طلای کن در آن ایفای نقش کرده است و می تواند تاثیر خوبی در انتخاب نماینده داشته باشد.


«لاک قرمز» ساخته سید جمال سید حاتمی می تواند به لحاظ تلخی موضوع و سوژه‌اش مورد توجه اسکاری ها قرار بگیرد.


«بیست و یک روز بعد» کاری از محمدرضا خردمندان به عنوان اولین فیلم بلند سینمایی اش هم اکنون در حال اکران است و اولین حضور بین المللی خود را در جشنواره آسیاپاسیفیک تجربه می کند.

کدام فیلم شانس بیشتری برای اسکار دارند؟


«ماجرای نیمروز» اثر محمد حسین مهدویان با نگاهی به سینمای ارزشی که مورد توجه اهالی خاص و عام سینما قرار گرفت و توانست اکران نسبتا موفقی داشته باشد که فقط خطر نگاه سیاسی اسکار به آن وارد است که حتی اگر در صورتی که به عنوان نماینده انتخاب شود با توجه به سیاست های اسکار از ادامه رقابت حذف شود.


حمیدرضا قربانی تجربه دستیاری اصغر فرهادی را دارد و «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» با جشنواره های بین المللی آشناست و در برخی از آن ها حضور داشته است.

کدام فیلم شانس بیشتری برای اسکار دارند؟


«وارونگی» بهنام بهزادی نیز در چند فستیوال مهم بین المللی بوده و محتوای آن می تواند در راستا و خاستگاه اسکار باشد. بخش نگاه نو جشنواره کن ۲۰۱۶ ، جشنواره‌های ونکوور، هامبورگ، کمبریج، مِد ایتالیا، کرالا، نرو‍ژ، خیخون، گوآ، دبی، چنای وگوتنبرگ، برنده بهترین فیلم از جشنواره مد ایتالیا و بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه از جشنواره چنای از جمله جوایز بین المللی این فیلم است.


«ویلایی ها» ساخته منیرقیدی نیز با موضوع دفاع مقدس با نگاهی متفاوت به مقوله جنگ می پردازد اما شاید درگیر نگاه سیاسی و رویکردی اسکار شود.

کدام فیلم شانس بیشتری برای اسکار دارند؟ 


گفته می شود چهارشنبه نتیجه نهایی اعلام خواهد شد، باید منتظر ماند و دید کدامیک از نماینده های کشورمان در اسکار حضور پیدا می‌کنند آثاری که هرکدام به نحوی پتانسیل دارند که البته اگر نخواهیم نگاه سیاسی جشنواره را مد نظر بگیریم دو فیلم «ویلایی ها» و «ماجرای نیمروز» می توانند حضور داشته باشند، اگر بخش جوایز و حضور پررنگ بین المللی را ببینیم «مالاریا» و «وارونگی» گزینه مناسبی هستند و اگر بازیگران را در راس قرار دهیم «برادرم خسرو» و «رگ خواب» را می توان نام برد. فیلم‌های دیگری هم هستند که در صورت اتفاقات عجیب و غریب احتمال انتخاب وجود دارد.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار