جزئیات برنامه‌های آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برای ماه محرم

تولیت امامزاده صالح (ع ) گفت: انحرافاتی که امروزه در جریان فرهنگ عاشورایی رخ داده باید با بصیرت عاشورایی خنثی شود و باید با گام های موثر جریاناتی که قصد این تفرقه افکنی را دارند را از بین ببریم.

جزئیات برنامه‌های آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برای ماه محرمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماه محرم در راه است و اماکن مذهبی خودشان را برای برپایی عزای حسینی آماده می کنند، در همین راستا به سراغ رئیس آستان مقدس امامزاده صالح(ع) رفتیم که قطب فرهنگی شمال تهران محسوب می شود و سالانه در ایام محرم میزبان هزاران نفر از عزاداران حسینی است.

مسئولان این مکان مقدس با برنامه های متنوع و راهبردی خود در تلاشند تا سیره نبوی و راه درست حسینی را به جوانان پرشور و مشتاق نشان دهند و آنان را با فرهنگ ناب اسلام بیشتر آشنا کنند.

در همین راستا مصاحبه ای کردیم با حجت الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس آستان مقدس امامزاده صالح (ع ) که در ادامه می خوانید:

رئیس آستان مقدس امامزاده صالح (ع ) درباره برنامه های ماه محرم گفت: کار محرم با گردهمایی200 نفره علما و روحانیون شمال تهران در روز چهارشنبه آغاز خواهد شد و در دو روز متوالی بحث سیاهپوشان خادمان امامزاده صالح را پیش رو داریم .

وی با اشاره به اینکه از اولین شب ماه محرم مراسم سخنرانی و مداحی برپاست ، اظهار داشت : نماز جماعت ،قرائت زیارت عاشورا همه روزه در ایام محرم در امامزاده صالح ( ع ) برپاست و یک ساعت قبل از اذان ظهر نیز مراسم سخنرانی و مداحی مانند شب برگزار می شود .

وی در ادامه از برگزاری جلسه پرسش و پاسخ شبهات عاشورایی به همراه خیمه های معرفت خبر داد و اذعان داشت : روحانیون مستقر در امامزاده صالح به سوالات مذهبی ، مشاوره ای و خانوادگی زائران پاسخ خواهند داد و این مسائل را پیگیری خواهند کرد .

وی با تاکید بر اینکه امامزاده صالح ( ع ) به عنوان قطب مذهبی و دینی در منطقه شمال تهران به حساب می آید ، تصریح کرد : ما در تلاشیم با ارائه برنامه های سنتی و مذهبی ، مراسم های آیینی و گفت و گو های آزاد در جهت رفع آسیب های محرم که تا امروز از سوی دشمنان به برخی از مردم تحمیل شده است باشیم .

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه شبهات ایجاد شده در مورد محرم باید از میان برداشته شود ، توضیح داد : انحرافاتی که امروزه در جریان فرهنگ عاشورایی رخ داده باید با بصیرت عاشورایی خنثی شود و باید با گام های موثر جریاناتی که قصد این تفرقه افکنی را دارند را از بین ببریم .

وی در پایان با اشاره به اینکه ایجاد رفتار و منش عاشورایی از جمله اهداف ما در این ایام است ، خاطر نشان کرد :پیاده سازی روحیه آزادگی در مردم یکی از اهدافی است که بصیرت عاشورایی با خود به همراه دارد و ان شا الله با یاری خیمه های معرفت و توصیه های مناسب به این مهم دست یابیم .

منبع:امینانه

انتهای پیام/

برنامه های محرم در امامزاده صالح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.