رئیس مجلس نمایندگان بلژیک در جمع خبرنگاران:

تردید مقام‌های آمریکایی تاثیری در مواضع اتحادیه اروپا نسبت به برجام نخواهد داشت

رئیس پارلمان بلژیک گفت: تردید و اکراه مقام‌های آمریکایی، هرگز هیچ تاثیری بر مواضع اتحادیه اروپا نسبت به برجام نخواهد داشت.

تردید مقام‌های آمریکایی تاثیری در مواضع اتحادیه اروپا نسبت به برجام نخواهد داشتبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زیگفرید براک رئیس پارلمان بلژیک در پایان دیدار با علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکراتش با مشاوربین الملل مقام معظم رهبری، گفت: گفت‌وگویی سازنده و شفافی درباره موضوعات مشترک دو طرف داشتیم.

وی در ادامه افزود: می دانیم که در آمریکا تردید یا اکراه در رابطه با توافق هسته ای وجود دارد، ولی به شما اطمینان خاطر می دهم که این تردید و اکراه مقام های آمریکایی هرگز هیچ تاثیری در مواضع اتحادیه اروپا نسبت به برجام نخواهد داشت.

رئیس پارلمان بلژیک همچنین تصریح کرد: باید در راستای مبارزه با تروریسم جهانی گام برداریم، این اقدام همت و تلاش دو طرف را می‌طلبد که در آینده باید آن را پیگیری کنیم، اکنون در لحظه و منطقه حساسی از جهان هستیم، لذا تمام توان خود را برای احیای دموکراسی و رعایت حقوق اقلیت ها در منطقه به کار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اهمیت حضور دفتر نمایندگی هیئت اتحادیه اروپا در تهران برای تامین منافع دو و چندجانبه، افزود: در حالی که منافع مشترک بلژیک و ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، اینکه دو کشور در تامین منافع چندجانبه و ارتباط با اتحادیه اروپا هم باهم تعامل داشته باشند نیز بسیار مهم است. فعالان اقتصادی به جای تمرکز بر بازار 11 میلیونی بلژیک، روی بازار 600 میلیونی اتحادیه اروپا تمرکز کنند‌.

علی اکبر ولایتی هم با بیان اینکه در این گفت و گوها روابط دو کشور بررسی شد گفت: ملاقات سازنده‌ای با رئیس پارلمان بلژیک داشتیم در این دیدار بر افزایش روابط دیرینه دو کشور تاکید شد و ما اعلام کردیم که خواهان گسترش روابط هستیم.

موضع اتحادیه اروپا با آمریکا متفاوت است. در این جلسه، رئیس مجلس نمایندگان بلژیک تاکید کرد که در رابطه با اجرای برجام تردیدی ندارند و موضعشان مستقل بوده و دوکشور بلژیک و ایران از راه حل های صلح آمیز در منطقه از جمله در سوریه حمایت می کنند.

وی افزود: در این دیدار نماینده پارلمان بلژیک اعلام کرد که موضع اتحادیه اروپا با امریکا درباره توافق هسته‌ای کاملا متفاوت است و اگر آنها درباره برجام تردید دارند ما کوچک‌ترین تردیدی نداریم چراکه موضع مستقلی داریم.

ولایتی بیان داشت: دو کشور نیز از روش‌های صلح‌آمیز برای برون‌رفت بحران سوریه حمایت می‌کنند، باید مبارزه‌ای مشترک علیه تروریسم که بلایی جهانی است صورت گیرد. بنابراین نه تنها رابطه ایران و بلژیک باید توسعه پیدا کند، بلکه رابطه اتحادیه اروپا هم باید گسترش یابد.

 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
امریکای لعنتی
آخرین اخبار