رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان:

شادی در خانواده ضامن بقای شهر کارآمد و خواهان توسعه است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اتمسفر شاد درون‌ خانواده نه تنها ضامن سلامت جسم و روان اعضای خانواده است، بلکه ضامن بقای هر شهر کارآمد و خواهان توسعه و پیشرفت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریده روشن امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه لازمه شهر شاد خانواده شاد است، اظهار کرد: مجموعه وسیعی از عوامل است که خانواده امروز را دچار استرس، آشفتگی و اختلال کرده است و آمار بالای طلاق، خشونت و افسردگی در خانواد‌ها گواه این امر است و یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های درون‌خانواده مهارت شاد زیستن است.

وی افزود: خانواده‌های شاد با اعتماد به نفس و با عشق و انرژی بیشتری تلاش کرده، انسجام درون‌خانوادگی بالاتری دارند و اثربخشی بیشتری در جامعه به جا می گذارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اتمسفر شاد درون‌خانواده نه تنها ضامن سلامت جسم و روان اعضای خانواده است، بلکه ضامن بقای هر شهر کارآمد و خواهان توسعه و پیشرفت است که این مسأله در شهر نیز می‌تواند با ایجاد فضاهایی که خانواده‌ها بتوانند مهارت‌های شاد زیستن را بیاموزند و نهادینه کنند، گسترش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: همیشه شهرها مولد بحران‌ها، آسیب‌ها، مشکلات و بیماری‌ها بوده‌اند اما در کنارش مولد مدنیت، پیشرفت‌های تکنیکی و فنی، تمرکز نیروهای فکری و خلاق بوده است و ما برای داشتن شهری انسانی‌تر، آرام‌تر و زیباتر نیازمند مطالعه و رصد برای آسیب‌ها، مشکلات و چالش‌های زندگی شهری هستیم.

روشن بیان داشت: از آن‌جا که اصفهان سومین شهر افسرده ایران است، مسؤولان باید در شهر فضاهایی را برای شهروندان ایجاد کنند که موجب ایجاد تجارب زیبایی‌شناسانه و احساس شادی، پویایی، پیشرفت و بهبود کیفیت زندگی خانواده‌ها باشد.

 

انتهای پیام/م

 

یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های درون‌خانواده مهارت شاد زیستن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار