رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر

تکمیل پرونده ثبت ملی ۵۵ اثر تاریخی در نیکشهر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: در ۶ ماهه نخست امسال پرونده ثبت ملی ۵۵ اثر تاریخی در نیکشهر تکمیل شده است.

تکمیل پرونده ثبت ملی ۵۵ اثر تاریخی در نیکشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، خیرالنسا امیری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر   افزود : برای بالابردن سطح تولید صنایع دستی و حمایت از صنعتگران صنایع دستی، با راه‌اندازی طرح کاروان پیوند و خرید تضمینی محصولات حصیری شهرستان نیکشهر به طور دائم و مستمر تا کنون دو مرحله خرید سفارشات با اعتباری به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال صورت گرفته است.

وی گفت : در ۶ ماه نخست امسال فعالیت‌هایی از جمله اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، و هنری و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر اجرا شده است.

وی به تکمیل پرونده ثبت ملی ۵۵ اثر تاریخی اشاره کرد و ادامه داد: فصل ششم مرمت قلعه تاریخی نیکشهر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال آغاز و اعتبارات حفظ و احیا و کاوش‌های باستان شناسی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط این اداره جذب شده است.

وی گفت: ۳۵۰۰ صنعتگر در نیکشهر کدگذاری شد ه اند و این شهرستان بالاترین رتبه آمار در سطح استان را کسب کرد. امیری از انجام کاوش‌های باستان‌شناسی محوطه ۵۰۰۰ ساله کشیگ به عنوان نخستین محوطه کاوش شده بعد از انقلاب در سطح شهرستان خبر داد و بیان کرد: در سه ماه نخست سال ۹۶، غذاهای سنتی، بازی‌های بومی محلی و آئین ازدواج و سوزن دوزی شهرستان نیکشهر در شورای سیاست‌گذاری ثبت ملی کشور در تهران ثبت شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر افزود: اعطای تسهیلات به صنعتگران و هنرمندان با هدف حمایت از تولید به تعداد ۹۷ نفر و نیز حضور مستمر صنعتگران در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله فعالیت‌هایی است که در ۶ ماهه نخست امسال صورت گرفته است.

امیری  از آموزش تعداد ۱۵۰ نفر هنرآموز در رشته‌های مختلف صنایع دستی در شهرستان نیکشهر خبر داد و اضافه کرد: در هفته دولت امسال نیز بازارچه دائمی صنایع دستی در روستای تنگه سرحه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/ع

تکمیل پرونده ثبت ملی درنیکشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار