۳۰۰ واحد شالیکوبی مازندران در صف مدرن شدن

۳۰۰ واحد شالیکوبی مورد نیاز مازندران با پراکنش مناسب در مدت ۵ سال مدرن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تعداد شالیکوبی مدرن مورد نیاز را ۳۰۰ واحد در مدت ۵ سال با پراکنش مناسب در سطح استان اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای مدرن کردن هر واحد همراه با بسته‌بندی در اوزان مختلف ۹۰۰ میلیون تومان و کل اعتبار مورد نیاز در طول پنج سال با هزینه پیش بینی روز معادل ۲۷۵ میلیارد تومان است.


وی افزود: اصلاح ساختار شالیکوبی‌ها از سال ۸۲ در استان مطرح شد که برای جلوگیری از کاهش ارزش افزوده شلتوک، شالیکوبی‌ها تغییر سیستم پیدا کردند تا به ارزش افزوده محصول که همان افزایش درآمد تولید کننده است دست پیدا کنند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تعداد شالیکوبی‌های دارای پروانه بهره‌برداری در استان را یک‌هزار و ۲۵۰ واحد اعلام کرد و گفت: ۹۳۷ واحد در استان فعال است که ۳۰۰ واحد از شالیکوبی‎‌های فعال بازسازی و نوسازی شده و دستگاه‌های مدرن نصب شده است.

حیدرپور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی کمک و حمایت های ویژه ای برای بازسازی و نوسازی شالیکوبی ها دارد، گفت: تسهیلات۱۵ میلیارد تومانی  از محل خط اعتباری مکانیزاسیون تامین و پرداخت می شود.

وی افزود: هر برندی از خشک کن ها که مورد تایید مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی باشد برای پرداخت تسهیلات به بانک معرفی خواهد شد.

حیدرپور با بیان اینکه محدودیتی در پرداخت تسهیلات به شالیکوبی داران وجود ندارد، گفت: متولی برندهای خشک کن های وارداتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که کیفیت آن را کنترل می کند.


انتهای پیام/آ


مدرن شدن شالیکوبی‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار