اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۵۲ بقعه خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طرح بصیرت عاشورایی در ۵۲ بقعه متبرکه استان اجرا می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حجت الاسلام سید محمد جواد رئوف سید نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان  گفت: ۵۱ مبلغ شامل ۳۰ مبلغ از قم و ۲۱ مبلغ بومی در طرح بصیرت عاشورایی همکاری دارند و در خصوص مسائل اعتقادی،شرعی،امور مربوط به موقوفات و مشاوره های خانواده و . . .به مردم خدمات ارائه می دهند.

وی اجرای طرح بصیرت عاشورایی را از جمله اصلی ترین برنامه های اوقاف برای ایام محرم برشمرد، وافزود: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی،تجمع لبیک یا حسین(ع)،همایش نوجوانان حسینی و تجمع رهروان زینبی از جمله برنامه های محوری دهه اول محرم است که در امامزادگان ۶ شهرستان خراسان شمالی برگزار می شود.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال به منظور اجرای نیات واقفان در ایام محرم و صفر هزینه شد، اظهار کرد: ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال نیز اعتباراتی که بود که برای مصلی و مساجد استان توانستیم جذب کنیم.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و ۴۳۷ موقوفه در خراسان شمالی اظهار کرد: از این تعداد فقط یک هزار و ۸۶۹ موقوفه دارای گردش مالی هستند.

وی همچنین از ایجاد یک شعبه اختصاصی در دادسرای هر شهرستان به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده های وقفی خبر داد.

انتهای پیام/آ

همکاری 51 مبلغ در طرح بصیرت عاشورایی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.