مدیر کل اداره صادرات و بازرگانی سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

فروش بالغ بر 5 میلیارد تومان در نمایشگاه صنایع دستی/ اصفهان و خراسان رضوی بیشترین فروش را داشتند

رقم قطعی فروش در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، 5 میلیارد و 100میلیون تومان بوده است.

فروش بالغ بر 5 میلیارد تومان در نمایشگاه صنایع دستی/ اصفهان، خراسان رضوی و گلستان؛ پرفروش‌ترین استان‌هابه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که امروز در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد؛ پویا محمودیان مدیر کل اداره صادرات و بازرگانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: رقم قطعی فروش در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی 5 میلیارد و 100میلیون تومان بوده است. ما در این نمایشگاه، با بالغ بر 3 میلیارد و 200 میلیون تومان ثبت سفارش شاهد رشد 95 درصدی، نسبت به دوره گذشته بودیم.

مدیر کل اداره صادرات و بازرگانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، در مجموع با 8 میلیارد و 200 میلیون تومان فروش و ثبت سفارش مواجه بوده است.

محمودیان ادامه داد: روزهای پنجم و آخر برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، به عنوان دو روز میلیاردی این نمایشگاه شناخته شدند. استان‌های اصفهان با 900 میلیون تومان فروش، خراسان رضوی با 700 میلیون تومان فروش و گلستان با فروش 500 میلیون تومانی عنوان پرفروش ترین استان‌های بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی را به خود اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: گلیم ،سنگ‌های زینتی و سفال و سرامیک نیز به عنوان پرفروش‌ترین محصولات صنایع دستی عرضه شده در بیست و هشتمین نماشگاه ملی صنایع دستی شناخته شدند.

مدیر کل اداره صادرات و بازرگانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مصطفی یاهویی، هنرمند فعال در حوزه سنگ‌های زینتی از خراسان رضوی عنوان پرفروش‌ترین هنرمند بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی را به خود اختصاص داد.

محمودیان افزود: برگزیدگان بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، در دوره آینده غرفه‌ای 6 متری را به خود اختصاص می‌دهند.

وی اظهار داشت:هم اکنون در حال برنامه ریزی برای نمایشگاه عیدانه هستیم.


برگزاری 10 خانه ایرانی با برندهای مختلف در قالب طرح عیدانه

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، در بخش دیگری از مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نزدیکی نمایشگاه به استانداردهای جهانی، جوان شدن صنایع دستی و هنرمندان، مردمی شدن و بازار محور شدن صنایع دستی، نظام قیمت گذاری و تعریف رویدادهای گوناگون در دل نمایشگاه ملی صنایع دستی را نقاط قوت بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی دانست.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: ما در قالب طرح عیدانه، می‌خواهیم 10خانه ایرانی را با برندهای مختلف به مردم عرضه کنیم.

 

تاکید رئیس سازمان میراث فرهنگی بر لزوم نگاه تجاری به صنایع دستی

همچنین؛ علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، در بخش دیگری از این مراسم با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی از هیچ کمکی به صنایع دستی دریغ نمی‌کند، گفت: صنایع دستی یکی از بخش‌های حائز اهمیت برای من خواهد بود؛ زیرا اعتقاد دارم که این بخش می‌تواند نقش خوبی را در حوزه تولید اشتغال و توزیع ثروت ایفا کند.

وی افزود: دولت نیز توجه خاصی به صنایع دستی دارد. امید است که دوره پر رونقی را برای صنایع دستی رقم بزنیم. البته به نظر می‌رسد که باید توجه بیشتری به بحث تجاری سازی کنیم. صنایع دستی ما به هیچ عنوان نباید حالت فله‌ای پیدا کند.

همچنین بهشتی رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، بیست هشتمین نمایشگاه صنایع دستی را کاری بزرگ دانست و گفت: صنایع دستی در گذشته نیازمندی‌ زندگی را نیز رفع می‌کردند، اما امروزه آن را از چرخه زندگی خارج کرده‌ایم. اگر می‌خواهیم رونق جدی صنایع دستی را ببینیم، باید آن را وارد زندگی کنیم. البته این صحبت به معنای بازگشت به دوره صفویه و قاجار نیست.

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، طرح خانه ایرانی را نماد بازگشت صنایع دستی به چرخه زندگی دانست و خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم خانه ایرانی شروع درخشانی برای بازگشت صنایع دستی به جایگاه اصلی خود است. صنایع دستی ما باید مدعی صنعت کشور باشد و در حاشیه قرار نگیرد.

همچنین پویا محمودیان مدیر کل دفتر صادرات و بازرگانی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در بخش پایانی مراسم، از برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در ایام محرم خبر داد و گفت: به مناسبت اربعین هم به شرط تامین امنیت نمایشگاهی برگزار خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار