آغاز کشت پاییزه کلزا در زمین‌های کشاورزی مازندران

کشت پاییزه دانه روغنی کلزا در زمین‌های کشاورزی مناطق مختلف مازندران آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۳۱ تن بذر کلزا امسال به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها ارسال شد تا در اختیار کشاورزان قرار گیرد و زمان کشت و نوع رقم با توجه به مناطق مختلف به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اعلام شد.


وی افزود: بارش باران در کشت کلزا تا زمان جوانه‌زنی و سطح سبز بسیار مهم است و اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد به سطح ابلاغی که برای مازندران در نظر گرفته خواهد شد دست خواهیم یافت.


وی از کمبود بذر کلزا خبر داد و افزود: مصرف بذر از سوی کشاورزان بالا است چرا که ۳ کیلوگرم بذر برای کاشت مناسب است درحالیکه کشاورزان تا ۷ کیلوگرم در هکتار مصرف بذر دارند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت کلزا باید با رعایت اصول فنی و توسط بذرکار در مناطق مختلف انجام شود تا علف‌های هرز کمتر مشاهده شود و میزان تولید افزایش یابد.


حیدرپور افزود ۵۰ دستگاه کارنده در اختیار سازمان جهاد کشاورزی مازندران قرار گرفت که می‌توان برای سایر زراعت‌ها هم مورد استفاده قرار گیرد.


عنایتی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه کشت پاییزه دانه روغنی کلزا در میان بند و ارتفاعات از بیستم شهریور آغاز شده است گفت: زمان مناسب برای کشت این محصول در دشت‌ها از پنجم مهر تا دهم آبان است.


وی با اشاره به اینکه امسال برای کشت پاییزه دانه روغنی کلزا در مازندران ۲۰ هزار هکتار برنامه ریزی شده است از پیش بینی تولید بیش از ۴۰ هزار تن کلزا در این استان خبر داد.


عنایتی با اشاره به بسته‌های حمایتی و تشویقی برای کشت کلزا در این استان افزود: امسال ۳ میلیون تومان سرمایه در گردش تسهیلات برای هر هکتار، ۵ میلیون تومان بلاعوض برای دستگاه‌های کارنده (کمباین داران)، ۴ میلیون تومان بلاعوض برای خرید دستگاه برنده کلزا و نیز یارانه بذر به کشاورزان پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/آ


آغاز کشت کلزا در مناطق مختلف مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار