سید مرتضی سادات فاطمی:

جامعه امروز تشنه مفاهیم قرآنی است

سادات فاطمی گفت: مردم رغبت و اشتیاق زیادی برای یادگیری معانی و مفاهیم قرآنی دارند و جامعه امروز تشنه مفاهیم قرآنی است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،سید مرتضی سادات فاطمی خادم و پیشکسوت قرآنی گفت: تمام مسئولین باید و دست اندرکاران در زمینه تبلیغ و ترویج قرآن کریم و مفاهیم این کتاب آسمانی می بایست در راستای تحقق شعار به سوی فهم قرآن ، حرکت کنند.

خادم و پیشکسوت قرآنی در ادامه با بیان اینکه باید تمامی راهکارها برای رسیدن به این شعار مشخص و در همان راستا حرکت کنیم ، اظهار داشت :قرآن کتابی برای تدبر و تعقل است و باید به آموزه ها ، پندها و درس های قرآنی عمل شود .در زمینه قرائت نیز برای قاریان ضروری است که علاوه بر روخوانی بر معنی و مفهوم آیات نیز آگاهی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم نسبت به یادگیری مفاهیم و آموزه های قرآنی رغبت و اشتیاق زیادی دارند، افزود :جامعه امروز تشنه مفاهیم قرآنی است و برای تحقق این امر باید به سمت و سوی آموزش مفاهیم و معانی حرکت کنیم .همچنین اساتید قرآنی لازم است که در ابتدا مفاهیم قرآنی را بفهمند و سپس آنها را به مردم القا کنند چراکه یادگیری معانی و مفاهیم قرآنی حتی در روخوانی قاریان بسیار تاثیرگذار است.هر فردی که در جامعه با قرآن انس بگیرد از بسیار از رذائل و زشتی ها دور خواهد ماند و اگر جامعه با قرآن انس بگیرد نتایج و برکات آن ملموس خواهد بود ،چنانچه شاهد کاهش آمار جرم و جنایت و بسیاری از بزهکاری ها و مشکلات خواهیم بود.

خادم قرآنی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه پیش از این ها باید به معانی و مفاهیم قرآنی در تمامی زمینه های فعالیت های قرآنی از جمله حفظ ،قرائت و ... می پرداختیم، گفت : ایجاد اشتیاق در افراد برای یادگیری مفاهیم و معانی قرآنی از اهمیت بالایی برخوردار است و قاریان قرآن باید بدانند که حفظ قرآن بدون دانستن معانی و مفاهیم آن هیچ سودی ندارد.البته حفظ قرآن نزد پروردگار بدون پاداش نیست اما یادگیری این کتاب آسمانی همراه به علم به معانی و مفاهیم آن بسیار ارزنده است.

سادات فاطمی در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه هنوز برخی اساتید و دبیران قرآنی و در مدارس هستند که آگاهی زیادی نسبت به قرآن کریم ندارند ، به عقیده بنده باید در راستای آموزش دبیران که سهم بسزایی در تربیت قاریان و حافظان قرآنی دارند بیشتر تلاش کنیم .

وی در ادامه گفت: خداوند متعال در کتاب آسمانی قرآن بارها و بارها انسان را به تدبر و تعقل دعوت کرده است، بنابراین باید قرآن را عمیقا بفهمیم و علاوه بر روخوانی به معنی و مفهوم نیز بپردازیم.

سادات فاطمی در پایان بیان کرد: انتظار ما از معاونت قرآن و عترت این است که همانند گذشته از فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی حمایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار