تنش‌های لفظی «عطا محمد نور» و «حکمتیار» پایان یافت

حکمتیار، رهبر حزب اسلامی و عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان توافق کردند که به تنش‌های لفظی با یکدیگر خاتمه دهند.

تنش های لفظی «عطا محمد نور» و «حکمتیار» پایان یافتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حکمتیار، رهبر حزب اسلامی و عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان توافق کردند که به تنش های لفظی با یکدیگر خاتمه دهند.

پس از تنش و اتهام‌های لفظی میان گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان و عطامحمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان، نگرانی‌هایی از افزایش دامنۀ این تنش‌ها و بحران در افغانستان به وجود آمد.

در پی این تحولات، محمدابراهیم الکوزی، رئیس اجماع ملی مردم افغانستان اعلام کرده است که رهبر حزب اسلامی و رییس اجرایی جمعیت اسلامی به آنان وعده داده اند که دامنۀ بحران را بیشتر نخواهند کرد و از این پس از صحبت‌های کنایه آمیز علیه یکدیگر خودداری می‌کنند.

رییس اجماع ملی مردم افغانستان می‌افزاید، تلاش‌های وی برای گفتگوی رو در رو میان آقای نور و حکمتیار نیز جریان دارد و در کنار آن، برای مذاکره صلح با طالبان به ولایت های افغانستان سفرمی کنند تا زمینۀ گفتگوهای صلح مساعد گردد.

سخنگویان عطا محمد نور و گلبدین حکمتیار نیز با تایید این مطلب می‌گویند: اگر موضوع منافع ملی در میان باشد، آنان حاضرند با هم دیدار و گفتگو کنند.

انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.