صادقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ناکامی صادرکنندگان قالی ایرانی در بازارهای جهانی

صادرکننده فرش دستباف گفت: رقبای ما توانسته‌اند به دلیل ارزانی لوازم اولیه، فرش ارزان قیمت تولید کنند در حالیکه ما به ناچار باید ابریشم را با هزینه بالا وارد کنیم.

مسئولان به داد قالی ایرانی برسند

اصغر صادقی، فعال حوزه تولید و صادرات فرش دستباف در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون مشکلات هنرصنعت ایرانی فرش اظهار کرد:در چند سال اخیر، شرایط صادرات فرش دستباف روز به روز بدتر شده و در این میان تنها تحریم ها مشکل ساز نبوده است.

صادقی در خصوص علل ناکامی صادرکنندگان قالی ایرانی در بازارهای جهانی،گفت: در سال‌های گذشته رقبای ما توانسته‌اند ، به دلیل ارزانی لوازم اولیه ، فرش ارزان قیمت تولید کنند، در حالیکه ما به ناچار باید ابریشم را با هزینه بالا وارد کنیم.

این تولیدکننده تصریح کرد: قیمت تمام شده فرش های چینی، پاکستانی و هندی از فرش ایرانی کمتر است ولی همچنان نتوانسته اند در بافت،  به پای دستبافت‌های ایرانی برسند و اگر این روند به همین منوال بگذرد، امکان اینکه رقبا بتوانند در بافت نیز، کیفیتی مشابه فرش ایرانی ارائه دهند، بسیار است.

صادرکننده قالی‌های ایرانی با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه حمایت از فرش دستباف، بیان کرد: دولت موظف است در حوزه مالیات و عوارض از بافندگان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان قالی حمایت کند.

صادقی در خاتمه یادآور شد: اگر قالیبافان حق بیمه خود را یک روز دیرتر پرداخت کنند، از لیست بیمه شدگان تامین اجتماعی حذف می شوند و اگر دوباره برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه درخواست کنند با این پاسخ  که دولت بودجه کافی برای بیمه کردن افراد جدید را ندارد، مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/

بازار فرش ایرانی زیر سایه چین، هند و پاکستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار