اینستاگردی؛

درسی که ضرغامی در کافی شاپ گرفت!

عزت الله ضرغامی این بار در صفحه اینستاگرامش به سراغ فناوری‌های جدید رفته و استفاده مطلوب از آنها را منوط به شناخت درست دانسته است.

وقتی ضرغامی انتقال تکنولوژی را به خوردن قهوه تشبیه می‌کند!به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عزت الله ضرغامی، چهره شناخته شده مردمی، که هنوز پس از گذشت 3 سال از تغییر سمت، با شغل پیشینش، به عنوان  رییس صدا و سیما شناخته می‌شود، این روزها در شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین به عنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی در حال فعالیت است.

فعالیتی که به نظر می‌رسد با یکی از مشغولیت‌های این روزهای او، که  گردان صفحه‌ای اجتماعی در شبکه پرکاربر اینستاگرام است، کاملا همسو شده و او را به چهره‌ای فعال در دنیای مجازی تبدیل کرده،  صفحه‌ای که تقریبا بطور مداوم به روز می‌شود و هر بار با ذکر خاطره‌ای، یکی از موضوعات روز جامعه را در بوته  نقد و بررسی قرار می‌دهد.

اما این بار ضرغامی به سراغ یک کافی شاپ رفته و سفارش یک فنجان قهوه می‌دهد! قهوه‌ای تلخ که مقدمه توضیحات ضرغامی در خصوص بستر مناسب برای ورود فناوری‌های جدید و تکنولوژ روز دنیا شده است.

 عزت الله ضرغامی در اینستاگرام خود چنین نوشت: " تلخ! چند روز پیش از کنار یک کافی‌شاپ رد می‌شدم. بوی مطبوع قهوه در پیاده رو پیچیده بود. به هوس افتادم، وارد شدم. چند دختر و پسر در کنار هم مشغول بودند ( مشغول خوردن قهوه ! ). یکی‌دو نفرشان سلام علیک کردند. دم صندوق پول را پرداخت کردم و یک فنجان درشت قهوه گرفتم و رفتم یک گوشه!
اولین جرعه را که خوردم از تلخی گزنده آن حالم بد شد. مثل زهرمار بود! از فروشنده پرسیدم آقا شکر دارید؟
چند نفری با تعجب نگاه عاقل اندر سفیه انداختند که فلانی شکر می‌خواهد! حساس شدم که ببینم آنان چطور قهوه می‌خورند. متوجه شدم که آنها خیلی آرام، قهوه را مزمزه می‌کنند، تا آتش تهیه بحث‌های داغ روشنفکری و یا عاشقانه آنان باشد!
یعنی شاید یک فنجان قهوه آنان یک ساعت طول می‌کشد.
من آماتور بودم. فکر می‌کردم باید مثل چای در چند ثانیه آن را سر بکشم!
شاید تلخی قهوه به همین دلیل است که خوردن آن طول بکشد! نمی‌دانم.
فهمیدم هر چیزی آدابی دارد. قهوه خوردن حداقل مثل خاکشیر خوردن نیست. اصلاً سبک زندگی یعنی همین!
.
.
*پی نوشت*
.
.

اصولاً فناوری‌های جدید، سبک جدیدی در زندگی به ارمغان می‌آورند. غرب به معنای اعم آن صاحب پیشرفت‌های قابل توجهی است که باید به درستی آنها را شناخت و از آن استفاده مطلوب کرد.
همانطور که در بحث انتقال تکنولوژی (Know How) همیشه مزیت‌های نسبی کشور دریافت‌کننده بعنوان یک عامل مهم مورد محاسبه است و باید بر اساس توانمندی‌های بومی آن کشور صورت گیرد، مسأله فرهنگ در روابط انسانی و سبک زندگی از این هم مهمتر است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد".

 

ضرغامی

  

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
خيلي قشنگ بود،فالوورش ميشم...
آخرین اخبار