مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

انقلابی‌گری هویت حوزه‌های علمیه است/علما ورثه انبیا هستند

جمشیدی گفت:انقلاب اسلامی، تمکنی است که به برکت خون شهدا، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، به حوزه‌های علمیه و روحانیت داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم  ؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی ،مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور،صبح امروز در دوره تربیت مبلغ و مربی بسیج که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی برگزار شد، با اشاره به آیه «الَّذِینَ‌ یُبَلِّغُونَ‌ رِسَالاَتِ‌ اللَّهِ‌ وَ یَخْشَوْنَهُ‌ وَ لاَ یَخْشَوْنَ‌ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ‌ وَ کَفَى‌ بِاللَّهِ‌ حَسِیباً» گفت: شما پیشتازان در تعلیم و تربیت و سرداران جنگ نرم هستید و باید تلاش کنید تا در سربازی ولی عصر(عج) موفق عمل کنید.

وی افزود: براساس روایات ائمه‌اطهار(علیهم‌السلام)، علما ورثه انبیا هستند و حوزه‌های علمیه نیز باید از نظر رفتاری پیامبران و انبیا‌ الهی را الگو قرار دهند و در مسیر آن‌ها حرکت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: پیامبران، بندگان صالح خدا بوده و همانند مردم، زندگی ساده و گرفتاری‌های خود را داشتند؛ اما این گرفتاری‌ها مانع یاد و ذکر خدا نمی‌شد. همه پیامبران در مقابل اقامه عدل و قسط کوتاهی نمی‌کردند. هیچ پیامبری تسلط انسان‌های ناشایست را بر حکومت نمی‌پسندید و در صورتی که شرایط قیام نداشت، از آن برائت می‌جست.

جمشیدی تصریح کرد: ما در حوزه‌های علمیه از آن جایی که ادعای پیروی و حمل میراث پیامبران را داریم، نمی‌توانیم نسبت به سلطه کفار بی‌تفاوت باشیم. اگر در گوشه‌ای از عالم به هر مسلمان و حتی غیر مسلمانی ظلم شود، ما خود را در برابر آن ظلم مسوول می‌دانیم.

وی افزود: دلیل این که شیعیان تا کنون برای سیدالشهدا(ع) عزاداری می‌کنند این است که انزجار قلبی و عملی خود را در برابر ظلمی که به ایشان شده است نشان دهند. ما نمی‌توانیم ادعای پیروی از انبیا داشته باشیم و در مقابل ستم به مظلومان سکوت کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر انقلابی‌گری را از حوزه‌های علمیه بگیریم، در واقع هویت حوزه‌ها را از آن سلب کرده‌ایم. انقلاب اسلامی، تمکنی است که به برکت خون شهدا، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، به حوزه‌های علمیه و روحانیت داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهار داشت:با بیان این که همه طلبه‌ها باید بسیجی باشند،  بسیجی یعنی پرچمداری در مبارزه با کفر و پیشتازی در مبارزه با ظلم؛ شما طلاب که می‌خواهید در مسیر انبیا الهی حرکت کنید، باید یک گام از دیگران جلوتر باشید و به موازات پیشرفت علمی، پیشرفت عملی داشته باشید.

وی با اشاره به آیه «کَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِی إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزِیزٌ»، اظهار داشت: خداوند متعال وعده پیروزی داده است و در حقیقت در جنگ بین حق و باطل از همان ابتدا شکست باطل رقم می‌خورد. قطعاً حوزه‌های علمیه و همه کسانی که در مسیر انبیا قدم می‌گذارند، به پیروزی نهایی خواهند رسید.

انتهای پیام/ح

همه طلبه‌ها باید بسیجی باشند/انقلابی‌گری هویت حوزه‌های علمیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار