کارگردان «چهارشنبه» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حذف بخش فنی جشنواره فجر، بی‌ انگیزگی ایجاد می‌کند

سروش محمدزاده به بررسی و تحلیل اتفاقاتی که می‌تواند به روند اجرای هرچه بهتر جشنواره فیلم فجر کمک کند پرداخت.

با جداسازی بخش فیلم اولی های جشنواره فیلم فجر مخالفم/با حذف بخش فنی و هنری جشنواره،بی انگیزگی ایجاد می شودبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از انتخاب ابراهیم داروغه‌زاده به عنوان دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، جلسات بررسی این رویداد هنری توسط وی و برخی از مسئولان سینمایی در برنامه اجرا قرار گرفته است. شاید یکی از مواردی که می‌توان در خصوص آن بحث و گفتگو کرد، ادغام و یا جداسازی بخش فیلم اولی‌ها باشد. بر همین اساس به سراغ سروش محمدزاده به عنوان کارگردانی که در اولین تجربه بلند سینمایی خود موفق بود، رفتیم و نظرش را جویا شدیم که وی درباره این موضوع به خبرنگار ما گفت: واقعیت این است که اعتقادی به جداسازی این نوع فیلم‌ها ندارم چون این آثار فارغ از اینکه فیلم اولی و یا چندمی هستند، در کنار هم قضاوت می‌شوند و نتیجه کار مهم است.

وی افزود: اگر جداسازی صورت بگیرد، احتمال اینکه نسل قدیم از موفقیت نسل جدید نگران شوند، وجود دارد. در کل ذات این جداسازی غلط است.

این کارگردان در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره حذف احتمالی بخش فنی و هنری جشنواره فیلم فجر، اظهار داشت: قبلا هم این اتفاق افتاده که یک بخش‌هایی را حذف اما سال بعد اضافه کردند، اصولا در سینمای ایران یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جریانی که به بخش‌های فنی و هنری انگیزه می‌دهد، جشنواره فیلم فجر است. البته اعتقاد ندارم کسی که از جشنواره فیلم فجر بیشتر جایزه می‌برد، بهتر است اما انگیزه ای به عوامل فنی می‌دهد که در کنار دیگر اعضای سازنده یک فیلم، به بهترین شکل پیش بروند.

این کارگردان اذعان کرد: سال‌های قبل به جز یک دوره، بیشتر با عنوان مخاطب در جشنواره حضور داشتم، اما ظاهرا متولیان برگزاری این رویداد بیشتر نگاه حذفی دارند تا شاید بتوانند اشکالات موجود را از این طریق از بین ببرند. در صورتی که می‌توان راهکار برای مشکلات پیدا کرد.

وی تصریح کرد: باید برای برگزاری جشنواره فیلم فجر به یک آیین‌نامه کلی رسید و دست از آزمون و خطا برداشت. از سویی به یک دبیر چند ساله با برنامه‌‌ریزی بلندمدت نیازمندیم تا تغییر زود هنگام آن و دادن دستورات جدید، باعث سردرگمی اهالی سینما و لطمه به روند اجرایی جشنواره نشود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: در برگزاری جشنواره فیلم فجر الگوبرداری از جشنواره‌های موفق دنیا و تطبیق آن با شرایط فرهنگی کشور، اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.