نعمت زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تقویت مانور سیاسی در فلسطین با هم افزایی قدرت حماس و فتح

کارشناس مسائل فلسطین گفت: هم افزایی قدرت حماس و فتح موجب تقویت مانور سیاسی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌شود.

هم افزایی حماس و فتح در چارچوب مقاومت  راه حل آزدی فلسطین است.سید مرتضی نعمت‌زاده کارشناس فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تحولات گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع آشتی ملی جنبش های حماس و فتح، اظهار کرد: در هر دو جنبش حماس و فتح جریان‌های فکری متفاوت وجود دارد.

وی تصریح کرد: نمی‌توان حماس را سازمان کاملا مقاومتی تعریف کرد، همانگونه که سازمان آزادی‌بخش فلسطین سازمان ناب سازش‌کار نیست، بنابراین عرصه‌های مشترکی به لحاظ ساختاری و اجتماعی بین این دو جریان فکری وجود دارد.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه اکنون هر دو گروه در شرایط ضعیفی به سر می برند و گرایش‌های موجود در  دو جریان فکری به نحوی مکمل هم هستند، تاکید کرد: هم افزایی قدرت حماس و فتح موجب تقویت مانور سیاسی در سرزمین‌های غزه و کرانه باختری می‌شود؛ چراکه هر دو طرف از قدرت و مزیت‌های یکدیگر استفاده می‌کنند.

این کارشناس مسائل فلسطین خاطر نشان کرد: قرار گرفتن حماس و فتح در کنار هم، مزیت دو گانه‌ای را برای هر دو گروه به دنبال دارد.

نعمت زاده بیان کرد: نگاه حماس متاثر از مبارزه حق و باطل است و در مقابل نگاه فتح از معادلات قدرت جهانی گرفته می‌شود، باتوجه به اینکه مسئله فلسطین هیچ راه حلی جز مقاومت ندارد،  این دو جریان می توانند یکدیگر را در این مسیر تقویت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حماس ، فتح ، اسرائیل ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار