عبدی در نشست تحلیل راهبرد‌های رسانه‌ای جریانات سیاسی در انتخابات؛

در انتخابات به استاندار‌های جهانی نزدیک شده بودیم

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در انتخابات اخیر به یک انتخابات با استاندار‌های جهانی نزدیک شده بودیم.

در انتخابات اخیر به استاندار‌های جهانی نزدیک شده بودیمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس عبدی  فعال سیاسی اصلاح‌طلب عصر امروز(دوشنبه 27 شهریور) در نشست تحلیل راهبرد‌های رسانه‌ای جریانات سیاسی در انتخابات، اظهار کرد: بی معنی است که گفته شود در ایران نظرسنجی برای انتخابات جواب نمی‌دهد. همه نظرسنجی‌ها درست انجام می‌شود، اما ممکن است در ایران تفاوت‌ها و خطا‌ها بیشتر باشد و آن هم به این دلیل است که  برخی ابزارهای نظرسنجی در کشور به خوبی جا افتاده نیست.

وی با تأکید بر اینکه نظرسنجی حتما یک سازمان می‌خواهد و در غیر این صورت نمی‌توانیم نظرسنجی درستی انجام دهیم، تصریح کرد: نظرسنجی مانند یک زنجیر است که قدرت این زنجیر به ضعیف‌ترین حلقه بستگی دارد. در نظرسنجی حتی اگر یک پرسشنامه خوبی وجود داشته باشد، اما پرسشگر خوبی نداشته باشیم، نمی‌توانیم نظرسنجی خوبی انجام دهیم.

عبدی گفت: در انتخابات اخیر بسیاری از نظرسنجی‌ها نتیجه‌ای درست در پی‌داشت. هیچگاه رأی آقای روحانی و قالیباف به هم نزدیک نشد. در یک مقطعی رأی روحانی پایین آمد، ولی باز به قالیباف نزدیک نشد تفاوت آنها حداقل بالای ۱۰ درصد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در نظرسنجی تحلیل بسیار مهم است، افزود: تحلیلگر از اعداد و ارقام، نتایجی را تحلیل می‌کند که می‌تواند در نتیجه کلی نظرسنجی تأثیر داشته باشد.

وی گفت: در جریان انتخابات نظرسنجی به خوبی جواب می‌دهد، چرا که سوالات ساده پرسیده می‌شود و مردم هم آمادگی ذهنی دارند تا به این سوالات جواب دهند.

عبدی با بیان اینکه در انتخابات اخیر به یک انتخابات با استاندار‌های جهانی نزدیک شده بودیم، گفت: ظرفیت شکست روحانی وجود داشت، اما طرف مقابل نتوانست این ظرفیت را بالفعل کند این ظرفیت به هیچ وجه از طرف آقای رئیسی قابل بالفعل شدن نبود. بخشی از سیاست تجربی است که باید با تجربه بدانیم چه چیزی باید گفته شود و یا گفته نشود.

وی گفت: قالیباف هم اساسا تیم سیاسی نداشت یک تیم تبلیغاتی پشت سرش بود که درک سیاسی از موضوع نداشتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در این انتخابات همه فهمیدند که رقابت میلی‌متری است و نباید کوچک‌ترین حرفی زده شود که چند درصد رای هر کاندیدا پایین بیاید. در این رقابت اولین اشتباه آخرین اشتباه است.

عبدی گفت: دو قطبی کردن انتخابات از سوی آقای قالیباف بنیان همه کار‌ها را خراب کرد. همین دو قطبی کردن فضا باعث شد وعده هایی که عملی نیست داده شود.

وی ادامه داد: آرای قالیباف در ۱۰ روز سقوط کرد و هر روز میزان این آرا بیشتر سقوط می‌کرد. سیاه و سفید کردن فضا تله‌ای برای خود قالیباف شد. اعلام اموال آقای قالیباف موج منفی ایجاد کرد در حالی که باید چنین اقدامی اگر اثر مثبت نداشت حداقل باید تأثیر منفی هم نمی‌گذاشت.

عبدی ادامه داد: رئیسی و قالیباف در مناظره‌ها و عرصه عمومی نمی‌توانستند یکدیگر را کمک کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: به لحاظ سیاسی این ظرفیت بود که روحانی شکست بخورد اما این ظرفیت جریان مقابل را فریب داد، چون مردم بالاخره در روز انتخابات باید یک نفر را انتخاب می‌کردند برنامه‌های اصولگرایان چیزی نبود که مردم به روحانی رأی ندهند و به آنها رأی دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار