تاکید استاندارخوزستان بر جذابیت برنامه های هفته دفاع مقدس برای جوانان

استاندار خوزستان بر جذابیت و نشاط برنامه های فرهنگی هفته دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندارخوزستان در سومین نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس باید جوان پسند و هنرمندانه باشد، در آن نوگرایی همراه با ابتکار وجود داشته باشد و از برنامه های کلیشه ای، کم محتوا و تکراری پرهیز شود.

وی هدف کلی از اجرای برنامه های تبلیغی، هنری و فرهنگی هفته دفاع مقدس را تبیین درست دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان و تجلیل از حماسه سازان و جانبازان دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: هنوز بسیاری از ابعاد حماسه دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین و روشن نشده از این رو باید با زبان هنر این ابعاد و ارزش های ناب که از برگرفته از آموزه های اصیل اسلامی و عاشورایی است بیان کرد.

شریعتی در ادامه ضرورت تبلیغ میدانی و محیطی در هفته دفاع مقدس را یادآور شد و تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس باید فضای فرهنگی منطبق با آموزه های دینی ما نظیر ایثار و شهادت کاملا پر شود تا اثرگذاری آن بیش تر شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این استان پایتخت دفاع مقدس است و بیش تر مردم کشور به خوزستان دلبستگی قلبی دارند، از این رو باید برنامه های فرهنگی ما باید قوی و دلچسب تر از سایر نقاط کشور باشد اذعان داشت: باید از این فضای فرهنگی به گونه ای استفاده کرد تا ارزش های دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان را موظف کرد از همه ظرفیت های خود برای باشکوه تر برگزار کردن برنامه های هفته دفاع مقدس استفاده کنند.

غلامرضا شریعتی همچنین بر اجرای برنامه های تجلیل از جانبازان، خانواده های شهدا و ایثارگران شاغل در دستگاهه ای اجرایی استان تاکید کرد و افزود: برنامه های هفته دفاع مقدس باید به گونه ای باشد تا بوی آن روزهای حماسه و خون در فضای عمومی جامعه بپیچد.

وی مسئولان اجرایی به خصوص فرمانداران شهرستان های خوزستان را به حضور فعال و همراه با مردم در برنامه های دفاع مقدس فرا خواند.

شریعتی بیان کرد: نشست شورای اداری استان در هفته آینده با محوریت دفاع مقدس و تجلیل از ایثاگران و جانبازان برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس مناسب های زیادی وجود دارد که مهم ترین آن سالروز شکست حصر آبادان، سالروز حماسه مردم حمیدیه در مهرماه 1359است اظهار داشت: این 2 برنامه با حضور مقامات کشوری برگزار خواهد شد.

سردار محمد علی پور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان اذعان کرد: از مدت ها قبل در این ستاد 6 کمیته نیروهای مسلح، ایثارگران، فرهنگی ـ هنری، تبلیغات و اطلاع رسانی، بانوان و ارزیابی فعال شده و در مجموع 4 هزار و 700برنامه متنوع فرهنگی و هنری و ورزشی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از اسرار، خاطره ها و درس های دفاع مقدس به خوبی در جامعه منعکس و تبیین نشده است گفت: باید این عقب ماندگی در حوزه دفاع مقدس را جبران کرد تا نسل جوان و آینده دار کشور با فرهنگ دفاع مقدس آشناتر شود.

سرار علی پور از کم کاری برای دستگاه های اجرایی و فرهنگی در برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس در سال های گذشته انتقاد و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال شاهد کم کاری و کم توجهی دستگاه های اجرایی نباشیم.

انتهای پیام/گ

برنامه های هفته دفاع مقدس جذاب باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار