پایان کار یازدهمین جشنواره موسیقی جوان/ هومان اسعدی دبیر دوره دوازدهم شد

اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در تالار وحدت آغاز شد.

پایان کار یازدهمین جشنواره موسیقی جوان/ هومان اسعدی دبیر دوره دوازدهم شدبه گزارش خبرنگارحوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، امروز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه سال ۹۶ ساعت ۲۰ در تالار وحدت با حضور، هومان اسعدی، حسین علیزاده، مسعود شعاری، داوران این دوره از جشنواره و اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدای مراسم بعد از خواندن سرود ملی و قرائت آیاتی از قرآن کریم، کلیپی از عملکرد این دوره از جشنواره نمایش داده شد.

هومان اسعدی دبیر جشنواره ملی موسیقی جوان اظهار کرد: این جشنواره با کمک جمع عظیمی از استادان بزرگ برگزار شد و تعداد بسیار بالایی از شرکت کنندگان در این دوره حضور داشتند که از نظر من، چنین جشنواره ای در جهان وجود ندارد. بخش موسیقی نواحی که در دو دوره قبل اضافه شده امسال پیشرفت چشمگیری داشته و اگر این روند ادامه پیدا کند ما با موفقیت بسیاری روبه رو خواهیم بود.

وی ادامه داد: این جشنواره سه جشنواره بزرگ را در دل خود جای داده است. نهاد جشنواره آماده هرگونه همفکری در سطح نرم افزاری برای برگزیدگان است اما بخش سخت افزاری که نیازمند آماده سازی زیر ساخت ها است مربوط به سازمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا موسیقی کشور بیش از پیش ارتقا پیدا کند.

همچنین حسین علیزاده، بعنوان یکی از داوران جشنواره تصریح کرد: من با موسیقی بزرگ شدم و موسیقی دان باید آزاد باشد باید به بانی های این جشنواره تبریک گفت چراکه عنوان ملی دارد و بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: دولت یعنی کسانی که درباره ملت وظیفه دارند. آن ها خدمت گزار مردم هستند و ما نباید از آن ها بترسیم. نفت برای همه است ولی این را باید دانست که میراث فرهنگی کشور ما از نفت هم با ارزش تر است.

علیزاده تصریح کرد: در موسیقی کار به کاردان سپرده می شود و این جشنواره با کاردانی هومان اسعدی سرپا است و توانست مقاومت کند. در تمام دنیا، هنرمند ثروت است چراکه عصاره تاریخ است و افراد بسیاری در طول این دوران و نسل ها زحمت کشیده اند تا هنرمندان حضور گرمی داشته باشند. با حمایت اهالی هنر و مسئولان این عرصه، این جشنواره بسیار موفق در سطح جهانی عمل می کند و از نظر من با وجود این همه مشقت، معجزه است.

تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان گفت: من خوشحالم که شروع کارم با موسیقی جوانان بوده است و امیدوارم که هنر در فرهنگ ما کاملا انس بگیرد و ما از این به بعد در تمام فرم ها به جای اینکه بگوییم؛ زبان گویا تر است بگوییم هنر گویاتر است.

علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره موسیقی جوان اتفاق مهمی در حوزه موسیقی کشور است و ما باید این جوانان را برای آینده این حوزه تربیت کنیم.  زمانی که اولین جشنواره بنیان گذاشته شد، اولین خوشبختی ما داوران بودند  چراکه با حضور این عزیزان جشنواره ما سرپا است.

وی ادامه داد: من ابتدا از هومان اسعدی که مدت بسیاری است با ما همکاری می‌کنند، تشکر می‌کنم. چقدر خوب است که ما شاهد آینده درخشان این جوانان هستیم. ما هر چقدر هم در این حوزه ها فعالیت کنیم ولی باز هم در شهرستان ها و استان ها دچار کم و کاست هستیم و باید از طریق جوانان متعهد در این حوزه موسیقی را به سمت مسیر اصلی هدایت کنیم.

مرادخانی اظهار داشت: هویت موسیقی ما در گرو تربیت این جوانان است و چقدر خوب است که اهالی موسیقی ما به این مسئله توجه می‌کنند. ما بعنوان دولت سعی می کنیم شرایطی را فراهم کنیم که این هنردوستان با فراغ بال در این حوزه تلاش کنند. ما سعی کردیم بیمه و شرایط شغلی آن ها را در خانه موسیقی تثبیت کنیم و انشالله با حضور استادان محترم و جوانان پرشور در آینده افقی روشن برای حوزه موسیقی ببینیم.

گفتنی است؛ علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هومان اسعدی را بخاطر فعالیت‌های منظم، حرفه‌ای و تاثیرگذارش، بعنوان دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان منصوب کرد.

برگزیدگان بخش موسیقی نواحی یازدهمین جشنواره موسیقی جوان

 برگزیدگان بخش موسیقی کلاسیک یازدهمین جشنواره موسیقی جوان

برگزیدگان بخش موسیقی دستگاهی یازدهمین جشنواره موسیقی جوان

 

انتهای پیام/

 

برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره موسیقی جوان معرفی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار