تهیه ۲ میلیون قرص نان در شلمچه برای ایام اربعین

جانشین ستاد عتبات عالیات خوزستان اعلام کرد: دو میلیون قرص نان در ایام اربعین حسینی در مرز شلمچه برای زوار کربلای معلا تدارک دیده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛امیدوار آقایی عصر در آیین افتتاح دفتر عتبات عالیات خرمشهر گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئول کمیته اسکان، تغذیه و جمع‌آوری نذورات مردمی در اربعین امسال است و برای این موسم نیز برنامه‌ریزی‌شده است که اسکان در چهار ورودی استان، در بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد انجام شود.

وی افزود: از سمت هندیجان سال گذشته یک موکب خدمات رسان مستقر بود. امسال این موکب به هفت موکب افزایش یافته است و در منطقه الوار گرمسیری، دهدز و ایذه نیز برای اسکان زوار برنامه‌ریزی‌شده است.

جانشین ستاد عتبات عالیات خوزستان همچنین از تهیه دو میلیون قرص نان بسته‌بندی‌شده برای اربعین در شلمچه ایران و عراق خبر داد و گفت: در بخش نان نیز به جز نانوایی‌های سیار، دو میلیون قرص نان در شلمچه ایران و عراق توزیع خواهد شد و در بخش توزیع آرد مواکب نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای استقرار دستگاه آب‌شیرین‌کن لیوانی برای تأمین آب شرب موردنیاز دو مرز شلمچه و چذابه همچنین تأمین یخ موردنیاز خبر داد.

آقایی در ادامه به اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در خارج از کشور پرداخت و گفت: ۹۰ درصد کار بازسازی حرم‌ها در چهار شهر عراق انجام شده است و مناطق آسیب‌دیده حرم حضرت زینب (س) نیز که بازسازی آنها بر عهده خوزستانی‌ها بوده است، به صورت کامل بازسازی شد.

وی به ساخت مضیف یک هزار و ۶۰۰ مترمربعی در حرم حصرت زینب (س) توسط خوزستانی‌ها اشاره کرد و افزود: پیش‌ازاین حرم حضرت زینب مضیف نداشت و اکنون این مضیف در حال ساخت است.

انتهای پیام/د

تهیه نان برای زوار اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.