اجرای طرح کارورزی و طرح روستای تعاون در خرمشهر

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح کارورزی و طرح روستای تعاون در خرمشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلامعباس بهرامی عصر امروز جلسه شورای اشتغال شهرستان خرمشهر، تعداد شاغلان ثبت شده در سامانه رصد را ۴۱۴ نفر اعلام کرد و افزود: سهمیه خرمشهر دو هزار نفر است و به این موضوع آخر این هفته در استان رسیدگی می‌شود این در حالی است که برخی ادارات هنوز نسبت به ارائه گزارش به دبیرخانه شورای اشتغال خرمشهر اقدام نکرده‌اند.

بهرامی در ادامه به اجرای طرح کارورزی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: ۱۱ کارفرما در سامانه تعریف شده برای به کارگیری کارورزان که متشکل از فارغ‌التحصیلان سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، اقدام کرده‌اند.

وی توضیح داد: اجرای این طرح، تعهدی را بر کارفرمایان تحمیل نخواهد کرد و به کارآموزان هم به فراخور مدرک تحصیلی کمک‌هزینه‌ای تعلق خواهد گرفت که پرداخت این هزینه بر عهده کارفرما نخواهد بود.

بهرامی افزود: طرح کارورزی برای کارآموزان ۱۵ تا ۲۳ ساله جنبه آموزشی دارد و برای ۲۳ تا ۳۱ سال حالت اشتغال توأم با آموزش دارد.

وی با بیان اینکه به کارگیری کارآموزان برای کارفرما الزامی برای استخدام فراهم نمی‌کند، افزود: با این حال اگر کارفرما بعد از پایان کارآموزی نسبت به جذب کارفرما اقدام کند از امتیازاتی همچون معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی برخوردار خواهد شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به بیکاری در روستاها نیز پرداخت و اظهار کرد: جلساتی با فرمانداری، بخشداری‌ها و دهیاران برگزار شود تا نسبت به شناسایی بیکاران و توزیع بیکاری در روستاها اقدام شود.

وی از طرح روستای تعاون عنوان یکی از طرح‌ها برای ایجاد اشتغال در روستاهای خرمشهر یاد کرد و گفت: با اجرای این طرح در هر روستا به فراخور امکانات و پتانسیل، افراد بیکار آن روستا تعاونی تشکیل می‌شود تا از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

علی فرحانی رئیس اداره بهزیستی نیز در این نشست از شرایط بانک‌ها برای اعطای تسهیلات انتقاد کرد و گفت: فراهم کردن دو ضامن که یکی از این دو کارمند رسمی بوده و در بانک وام‌دهنده حساب داشته باشد شرایط دریافت تسهیلات را برای این قشر خاص جامعه دشوار و گاهی غیرممکن می‌کند.

سید مشکور موسوی رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) نیز در جلسه از ابلاغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایت خبر داد و افزود: همچنین ۱۰ طرح مشاغل خانگی نیز ابلاغ شده است اما تاکنون بانک عامل تعیین نشده است.

وی نیز خواستار آسان‌سازی شرایط دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها شد.

انتهای پیام/د

اجرای طرح کارورزی در خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.