سناتور آمریکایی خواستار بیرون راندن کره شمالی از سازمان ملل شد!

کری گاردنر قصد دارد از چین و ۲۰ کشور دیگر درخواست کند که از لغو عضویت کره شمالی در سازمان ملل حمایت کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در پی آزمایش های موشکی مکرر کره شمالی، «کری گاردنر»، سناتور جمهوری خواه ایالت کلرادو قرار است با ارسال نامه ای، از چین و 20 کشور دیگر درخواست کند با کاهش روابط با کره شمالی و تلاش برای بیرون راندن این کشور از سازمان ملل، بر پیونگ یانگ فشار وارد کنند.

سناتور کری گاردنر  قصد دارد نامه خود را برای سفرای چین و 20 کشور دیگر ارسال کند. او در این نامه از کشورها درخواست کرده است که خیلی سریع به روابط اقتصادی و دیپلماتیک با پیونگ یانگ پایان دهند.

گاردنر در این نامه نوشته است: داشتن روابط دیپلماتیک رسمی با رژیمی که همچنان قوانین بین المللی را نقض می کند و تهدیدی برای کشورهای مختلف جهان محسوب می شود، فقط باعث گسترش رفتارهای ناهنجار و زشت می شود. علاوه بر قطع روابط با کره شمالی، من از کشور شما درخواست می کنم که از بیرون راندن جمهوری دموکراتیک خلق کره از سازمان ملل حمایت کنید.

گاردنر همچنین به تازگی طرحی را ارائه کرده است که به موجب آن هر نهادی که با کره شمالی وارد تجارت شود، آمریکا تحریم های اقتصادی علیه آن اعمال خواهد کرد.

بیشتر جمهوری خواهان دولت دونالد ترامپ خواستار انجام یک اقدام سختگیرانه تر علیه پیونگ یانگ شده اند. از جمله این اقدامات می توان به اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی و مجازات شرکت‌ها، بانک‌ها و کشورهایی است که با کره شمالی وارد معامله می شوند، اشاره کرد.

قرار است نامه گاردنر به سفرای کشورهای چین، برزیل، انگلیس، بلغارستان، کامبوج، کوبا، جمهوری چک، مصر، آلمان، هند، اندونزی، لائوس، مالزی، مغولستان، نیجریه، پاکستان، لهستان، رومانی، روسیه، سوئد و ویتنام در آمریکا فرستاده شود.

کره شمالی روز جمعه یک موشک دیگر بر فراز ژاپن شلیک کرد. پیونگ یانگ همچنین سوم سپتامبر سال جاری میلادی ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد. رسانه های کره شمالی اعلام کردند که  بمب آزمایش شده یک بمب هیدروژنی بود که قابلیت بارگذاری بر روی موشک های بالستیک را دارد.

حدود یک هفته پیش، شورای امنیت سازمان ملل یک قطعنامه دیگر برای اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی به منظور مقابله با برنامه های موشکی و هسته ای این کشور تصویب کرد. این نهمین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی از سال 2006 است.


انتهای پیام/

درخواست سناتور آمریکایی برای لغو عضویت کره شمالی در سازمان ملل شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار