بازخوانی واقعه کربلا در یاسوج

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد ازبازخوانی واقع کربلا دریاسوج مرکزاستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمود باقری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این برنامه با حضورهنرمندان تعزیه خوان و پیرغلامان هم استانی اجرا می شود اظهار کرد: این برنامه از امام‌زاده عبدالله(ع) تا مسجد صاحب‌الزمان(عج) روز پنج‌شنبه 30 شهریور از ساعت 17 برگزار می‌شود.

وی از برگزاری اجرای برنامه های فرهنگی دینی دراین روز خبر داد و گفت: تلاش داریم تا آیین ها سنتی مردم کهگیلویه وبویراحمد در ماه محرم به نمایش بگذاریم.
عضو شورای فرهنگ عمومی در کهگیلویه وبویراحمد گفت: معمولاً آیین‌های تعزیه خوانی مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد؛ بنابراین سعی شده است که عزاداری‌ها آمیخته با معرفت و شناخت باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میراث فرهنگی استان همانگونه که در مراسمات شادی و نشاط برای مردم برنامه‌ریزی می‌کند در تلاش است که سنت‌ها را حفظ کند و در همین راستا و طی برنامه‌ای مراسم باز خوانی واقعه کربلا را با حضور هیات‌های مذهبی و مداحان سراسر استان برگزار و ثبت ملی می‌کند.

وی تصریح کرد: لباس محلی زنان یکی از سنت‌ها مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بود که ثبت ملی شد لذا تلاش خواهیم کرد که این برنامه برگزار و ثبت ملی نیز شود.

این مسؤول تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، سپاه فتح، حوزه هنری، اداره کل تبلیغات اسلامی، هلال احمر، صدا و سیما و استانداری کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری این مراسم همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/غ

آیین های سنتی مردم استان در ماه محرم به نمایش گذاشته می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.