محسنی بندپی مطرح کرد؛

پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی راهبرد نخست سازمان بهزیستی/

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی، راهبرد نخست سازمان بهزیستی کشور است.

پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی راهبرد نخست سازمان بهزیستیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، در آیین افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: مراکز اورژانس اجتماعی با اجرای برنامه های پیشگیری مدار و مداخله به هنگام در خصوص سایر آسیب‌های اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده و با جدیت به این روند ادامه می دهد.

وی افزود: در حال حاضر 5 هزار تیم اجتماع محور با انجام اقدامات پیشگیرانه در سایر مناطق کشور از وقوع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می کنند و رفع معضلات اجتماعی از جمله دغدغه های مشترک مردم و مسئولان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور با برخورداری از حضور 22 هزار نیروی متخصص و کارآمد و همچنین با استفاده از تحقیقات علمی و به روز در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خدمات ارائه می‌کند.

محسنی بندپی گفت: بسته‌های آموزشی ویژه دانش آموزان شامل خدمات مددکاری اجتماعی و انواع حمایت‌های روانی توسط سازمان بهزیستی کشور در جهت افزایش توانمندی و جامعه پذیری این گروه طراحی و به آموزش و پرورش تقدیم شده است.

وی ادامه داد: هدف سازمان بهزیستی کشور از طراحی بسته‌های آموزشی ویژه دانش آموزان، افزایش خدمات مورد ارائه و مراقبت‌های اجتماعی در رابطه با این گروه حساس است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: شمولیتی که راهبرد پیشگیری در کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی دارد، یکی از عوامل موثر در کاهش معضلات به شمار می‌آید.

محسنی بندپی گفت: تغییر در سبک زندگی مردم بر مشکلات جامعه افزوده است و تنوع و فراوانی آسیب‌های اجتماعی را در پی داشته و در حال حاضر تلاش برای رفع و کاهش این معضلات در زمره اهداف تمام اقشار جامعه است.

وی با اشاره به حضور موثر و چشمگیر سازمان های مردم نهاد در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد همواره به عنوان یکی از یاوران اصلی سازمان بهزیستی کشور، اقدامات بی‌نظیری را انجام داده اند و بسیاری از آسیب دیدگان اجتماعی تا کنون از خدمات این مراکز بهره مند شده اند.

راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق با هدف کاهش این معضل اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق با هدف کاهش این معضل اجتماعی، ارائه الگوی دادگاه مدار ویژه معتادان متجاهر و همچنین گسترش خط ارتباطی 1480، از جمله اقدامات سازمان بهزیستی کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در شرایط فعلی است.

محسنی بندپی تصریح کرد: در راستای اجرای اقدامات پیشگیرانه محور سازمان بهزیستی، تعداد 28 هزار مرکز فعال در این حوزه و همچنین 4 هزار موسسه مردم نهاد در خصوص کاهش معضلات اجتماعی مشارکت داشتند.

وی اضافه کرد: فعالیت های پیشگیرانه و مداخلات به هنگام مددکاران اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در مناطق پرخطر و محلات حاشیه نشین با جدیت بیشتری دنبال می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ارائه خدمات مشاوره ای اورژانس اجتماعی یادآور شد: در سال گذشته بیش از 860 هزار نفر نیازمند مشاوره‌، از خدمات مشاوره ای سازمان بهزیستی کشور بهره مند شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار