تخصیص ۴۳ درصد اعتبارات ارتقای شاخص‌های توسعه استان به بخش کشاورزی

از مجموع هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبارات ارتقای شاخص‌های توسعه خراسان رضوی، امسال ۴۳ درصد به بخش کشاورزی تعلق گرفته که معادل بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مجتبی مزروعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در آیین تودیع و معارفه مدیران جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: قرار است عمده این رقم را به یارانه تبدیل شده و در ۲ ماه آینده به عنوان تسهیلات یارانه دار بین متقاضیان توزیع شود.

وی با بیان اینکه امسال ۷۸۰ میلیارد ریال به نوسازی ماشین آلات کشاورزی اختصاص یافته، گفت: همچنین ۲ هزار کیلومتر عملیات لوله گذاری برای اجرای شیوه‌های نوین آبیاری در دست اجرا داریم که به ارتقای بهره وری کمک می‌کند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه اعتبارات بلاعوض آبیاری تحت فشار و کم فشار استان در سال جاری به ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال رسیده، افزود: این در حالی است که این رقم پارسال تنها هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود.


مزروعی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا سال ۹۳، ۱۱۰ هزار کیلومتر آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده بود، اما تا سال ۹۴، ۲۵ هزار هکتار و پارسال نیز همین میزان دیگر اجرا شد و پیش بینی ما برای امسال بیش از ۳۰ هزار هکتار است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

تودیع و معارفه مدیران جهاد کشاورزی تربت حیدریه

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.