15 مدرسه عشایری کهگیلویه و بویراحمد تا اوایل مهر هوشمند می شود

15 مدرسه عشایری کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال تا اوایل مهر سال جاری به همت اتاق بازرگانی یاسوج هوشمندسازی می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ این میزان اعتبار توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این اتاق و اداره آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد تأمین و پرداخت شد.

آیین انعقاد این تفاهم نامه در منطقه عشایری کاکان شهرستان بویراحمد از توابع کهگیلویه و بویراحمد و در حاشیه همایش یک روزه «یاد یار مهربان» با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این آیین، گفت: فراهم کردن شرایط لازم برای شناسایی و شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای دانش آموزان عشایر استان ضروری است.

جبار کیانی پور اظهار داشت: هم اینک 200 دانش آموز نخبه عشایری کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش مؤسسه خیریه ابرار وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور بوده و بورسیه تحصیلی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: همایش «یاد یار مهربان» با هدف آماده‌سازی هر چه بیشتر معلمان و مسئولان آموزش و پرورش عشایر این استان در راستای بازگشایی بانشاط و به‌موقع مدارس عشایری استان برگزار شد.

هادی زارع پور اظهار داشت: سال تحصیلی جاری 2 هزار و 600 نوآموز پیش دبستانی کهگیلویه و بویراحمد در مناطق عشایری و روستایی این استان جذب کلاس‌های درس می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از 360 کلاس درس عشایری این استان تاکنون 75 مورد هوشمندسازی شده است.

اسماعیل رضایی نیک اظهار داشت: 70 درصد دانش آموزان عشایری داوطلب کنکور سراسری سال جاری کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی کشور پذیرفته شدند.

وی افزود: از 86 دانش آموز عشایری داوطلب کنکور سال جاری 58 نفر به دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی کشور راه یافتند.
رضایی نیک بیان کرد: پنج دانش آموز پسر و دختر عشایری کهگیلویه و بویراحمد در کنکور سال جاری رتبه‌های 2 و سه رقمی کسب کردند.

وی عنوان کرد: بر اساس آمارها برای نخستین بار دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری بیشترین درصد قبولی را در دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی به خود اختصاص دادند.

رضایی نیک ابراز داشت: تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع مختلف سه هزار و 570 نفر است که در 340 مدرسه تحصیل می‌کنند.

وی گفت: حدود نیمی از دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در بخش مارگون و منطقه محروم زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

10 دانش آموز عشایری دارنده رتبه‌های زیر هزار کهگیلویه و بویراحمد در کنکور سراسری سال جاری در این آیین با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.

افزون بر 12 درصد جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار و 120 خانوار عشایر هستند.

این میزان از 6 ایل بومی، 2 طایفه قشقایی، 16 تیره، 181 طایفه و افزون بر یک هزار و 110 تش (اولاد) شکل گرفته است.

انتهای پیام/غ

درخشش دانش آموزان عشایری استان در کنکور سراسری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.