ثبات در بازار نفت/ کاهش یک درصدی بهای طلا

کاهش صادرات نفت خام عربستان و پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش تولید نفت شیل آمریکا به ثبات در بازار طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال کاهش صادرات نفت خام عربستان سعودی و همینطور پیش بینی ها در خصوص افزایش تولید نفت شیل آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با ثبات همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) بدون تغییر، 50 دلار در هر بشکه معامله شد. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 4 سنت افزایش به 55 دلار و 52 سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا از هفته گذشته تاکنون به دنبال افزایش تقاضا پس از آغاز به کار مجدد پالایشگاه های نفتی که بر اثر توفان هاروی تعطیل شده بودند، به حدود 50 دلار در هر بشکه رسیده است. این درحالیست که افزایش سطح تولید نفت خام آمریکا مانع از بیشتر شدن بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت شده است.

دولت آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد پیش بینی می شود تولید نفت شیل آمریکا برای دهمین ماه متوالی، در ماه اکتبر با افزایش همراه باشد. بر اساس گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار می رود سطح تولید نفت شیل این کشور با افزایش حدود 79 هزار بشکه در روز، به 6.1 میلیون بشکه در روز برسد.

معامله‌کنندگان اعلام کردند که انتشار داده هایی در خصوص کاهش صادرات نفت خام عربستان سعودی به 6.693 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئیه، به تقویت بهای نفت منجر شده است. صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن روزانه 6.889 میلیون بشکه بود.

به دنبال تقویت ارزش دلار در آستانه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا روز گذشته (دوشنبه) با 1 درصد کاهش همراه بود و به پایین ترین سطح در دو و نیم هفته اخیر رسید. کاهش تنش ها در شبه جزیره کره هم بر نزول بهای فلز زرد اثرگذار بوده است.

بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 14 دلار و 40 سنت کاهش (معادل 1.09 درصد) به 1310.8 دلار رسید.


انتهای پیام/

 

 بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار