رفع تصرف ۳۸ کیلومتر از سواحل دریای خزر

۳۸ کیلومتر از سواحل مازندران از دو سال و نیم قبل تاکنون رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سیاوش رضوانی دبیر مدیریت یکپارچه‌سازی و آزادسازی سواحل و بنادر مازندران در حاشیه برگزاری جلسه آزادسازی ساحل نکا در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حدود ۴۷۸ کیلومتر طول نوار ساحلی مازندران با احتساب تالاب‌ها، فرورفتگی‌ها و رودخانه‌ها است که تاکنون حدود ۳۸ کیلومتر آزاد شده است.

وی افزود: براساس سند مدیریت یکپارچه آزادسازی سواحل، در برنامه چهارم و پنجم سواحلی که به دلایل عمدی و یا غیرعمدی تصرف شدند باید آزاد شود و وزارت راه و ترابری مکلف به پیگیری طرح است.

سیاوش رضوانی گفت: این طرح از سال ۹۲ در هفت استان ساحلی جنوب و شمال کشور آغاز شد و آموزش‌های لازم نیز به اعضای کارگروه شهرستان‎‌ها ارائه و  پهنه‌بندی مناطق مختلف مشخص شد.

دبیر مدیریت یکپارچه‌سازی و آزادسازی سواحل و بنادر مازندران افزود: در راستای اجرای طرح یکپارچه و آزادسازی سواحل، ۲۷۵ پرونده در مازندران تشکیل شد و ۹۵  پرونده در اختیار قوه قضاییه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حکم قلع و قمع برای ۵۴ مورد صادر شده است، گفت: همکاری دستگاه‌ها، قوه قضاییه و دادستان‌ها در مازندران  بسیار خوب بود.

دبیر مدیریت یکپارچه سواحل دریای خزر ابراز امیدواری کرد با همکاری ادارات تا سال ۹۸ حدود ۷۰ درصد سواحل مازندران آزاد شود.

انتهای پیام/ک

آزاد سازی ۳۸ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار