آخوندی خبر داد:

اعطای اعتبار 70 میلیون یورویی برای نوسازی صنعت هوایی/برقی کردن شبکه های حمل و نقل ریلی از سوی فرانسوی ها

وزیر راه و شهرسازی گفت: فرانسوی‌ها برای نوسازی صنعت هوانوردی و ارتقای سیستم‌ها تسهیلات ۷۰ میلیون یورویی به ایران پیشنهاد داده اند.

حضور اروپایی‌ها در ایران موقتی نیست/ مذاکرات با اروپایی‌ها در خصوص تمامی حوزه‌های حمل ونقلیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، عباس آخوندی در جلسه مشترک با دبیر دولت فرانسه در امور اتحادیه اروپا از پیشنهاد اعطای اعتبار ۷۰ میلیون یورویی فرانسه به ایران خبر داد و گفت: اکنون نامه امضا شده این وام از سوی وزیر اقتصاد فرانسه توسط دبیر دولت فرانسه در امور اتحادیه اروپا و امور خارجه این کشور به ایران آورده شده که به عنوان آغاز یک دورهٔ جدیدی از جهت اعطای اعتبارات مالی بین فرانسه و ایران خواهد بود.

وی با ابراز امیدواری که "مذاکرات در سطح دو دولت و سیستم‌های بانکی دو کشور به راهکار‌های خیلی روشنی دست یابد" افزود: قاعدتاً انتظار ما و شما این است که کشور‌های اروپایی و اتحادیه اروپا بتوانند از شرکت‌های اروپایی برای فعال شدن در بازار ایران حمایت کنند.

وی گفت: طی مذاکراتی که با دولت فرانسه صورت گرفت در خصوص تأمین مالی پروژه‌ها در قالب وام‌های خزانه‌داری فرانسه به نتیجه رسیدیم و پاریس در این‌باره طرح روشنی را به ما ارائه می‌کند.

به دنبال نوسازی وارتقای سیستم های هوایی هستیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه درحوزه هوایی اعم از فرودگاه، هواپیما، موتور و تمام بیزینس‌های مرتبط با صنعت هوانوردی به دنبال نوسازی و ارتقای سیستم‌ها هستیم گفت:  حوزه ریلی که به شدت برای ما مهم است مقامات ریلی ایران هم مذاکرات مستقیمی با شرکت‌های فرانسوی داشته است.

آخوندی با بیان اینکه هدف ما افزایش سهم حمل و نقل ریلی بار به ۳۰ درصد و در مسافر به ۲۰ درصد است گفت:برای تحقق این افزایش سهم ، نیازمند سرمایه گذاری زیادی در شبکه راه‌آهن و در بخش نوسازی واگن هستیم.

وی با بیان این‌که حمل‌ونقل حومه‌ای و حمل و نقل ریلی اطراف تهران و همچنین ریل پایه کردن بندر امام و شهید رجایی از جمله پروژه‌های مشخصی است که می‌توان با کمک فرانسه آن‌ها را آغاز کرد، افزود: برقی‌کردن برخی محور‌های مهم شبکه حمل و نقل ایران و هم‌چنین راه آهن تهران -تبریز نیز دیگر پروژه‌ی مهمی است که علاقه مندیم از جهت پشتیبانی مالی با دولت فرانسه دراین خصوص مذاکرات مشخصی را داشته باشیم.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه به دنبال نوسازی ۶۵ هزار کامیون ایرانی هستیم گفت: عمر این کامیون‌ها بالای ۲۵ سال است و دو برابر نرمال گازوئیل مصرف می‌کنند و ایجاد آلودگی بسیار گسترده‌ای دارند به همین منظور برای ۱۷ هزار کامیون قرارداد نوسازی منعقد کرده ایم و برای این موضوع علاقه‌مند هستیم از سیستم‌های بین‌المللی  کمک بگیریم.

شرکت های اروپایی  باید در ایران تاسیسات لجستیکی داشته باشند

آخوندی با بیان اینکه  شرکت‌های اروپایی باید در ایران تاسیسات لجستیکی داشته باشند، گفت: اگر شرکت‌های اروپایی از قبیل ایرباس و توتال می‌خواهند به بازار منطقه راه پیدا کنند نیازمند انبار‌های بزرگ لجستیکی هستند این درحالی است که در حال حاضر شرکت‌های بزرگ اروپایی در ایران دپوی انبار خوبی ندارند و ما علاقه مندیم امتیازاتی را در بنادر و مناطق آزاد و حتی در شهر فرودگاهی امام برای دپوی تاسیسات لجستیکی به آنها بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این تصمیم علامتی است به بازار ایران که ورود اروپایی‌ها به ایران موقت نیست و فقط قصد فروش ندارند بلکه هدف اصلی پشتیبانی است و حضورشان حضور بلندمدتی است و دیگر اینکه یک بیزینس سودآوری برای اروپایی‌ها خواهد بود.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
هواپيما و كاميون نو بگير برقي كردن راه آهن كه اولويت آخره
آخرین اخبار