مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

سکونت ۲۰ درصد جمعیت شهری لرستان در بافت‌های فرسوده

۲۰ درصد جمعیت شهری لرستان در بافت‌های فرسوده ساکن هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد جمعیت شهری استان در بافت‌های فرسوده ساکن هستند گفت: ۱۵ درصدجمعیت شهری لرستان نیز در سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساکن هستند.

علیخانی افزود: کل مجموعه بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان، ۹۰۱ هکتار است.

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۵ هکتار از استان معادل ۱۴ درصد محدوده شهری را در خود جای داده است، افزود: برنامه‌ریزی برای بافت‌های تاریخی، ناکارآمد و سکونت‌گاه‌های غیررسمی انجام شده است.

به گفته‌ی علیخانی در خرم‌آباد ۷۲ هکتار معادل دو درصد و در بروجرد ۲۷۰ هکتار معادل هشت درصد بافت تاریخی وجود دارد.

وی افزود: برای محدوده‌های تاریخی با شهرداری و میراث فرهنگی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و در شهر‌های خرم‌آباد، بروجرد و دورود مطالعات طرح‌های بازآفرینی انجام و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است و تا پایان امسال نیزمطا­لعات طرح‌های سایر شهر‌ها انجام خواهد شد.

علیخانی با بیان اینکه در دلفان بافت حاشیه‌ای نداریم، اضافه کرد: در این شهرستان که به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی مشخص شده، ۱۱۶ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۱۵ درصد کل مساحت آن محدوده شهری است و ۳۸ درصد جمعیت در آن زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال در کل کشور ۲۷۰ محله جزو برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، افزود: از این تعداد ۹ محله متعلق به لرستان بوده که در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و دورود واقع شده و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان با اعلام اینکه برای بازآفرینی محلات مذکور ۷.۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب از سوی وزارت راه وشهرسازی به این اداره کل ابلاغ شده است گفت:همچنین ۲۹ طرح در شهرستان‌های ذکر شده در حال انجام و از پیشرفت مناسبی برخورداراست.

علیخانی افزود: در سکونت‌گاه‌های لرستان، اولویت نخست بهسازی و آسفالت معابر، جمع‌آوری آب‌های سطحی، ساخت سرای محله، سالن‌های ورزشی و مراکز بهداشت وانجام خدمات روبنایی در مناطق آسیب‌پذیر گل سفید و علی‌آباد خرم آباد، فلک‌الدین و دره‌غریب بروجرد و ناصرالدین دورود است.

انتهای پیام /د

 ۱۵ درصدجمعیت شهری لرستان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.