نمایندگان در پارلمان افغانستان:

حمایت بالگردها از گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان ادامه دارد

نمایندگان مردم در پارلمان افغانستان اعلام کردند که حمایت بالگردهای نظامی از گروه تروریستی داعش در ولایت کنر ادامه دارد.

حمایت بالگردها از گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان ادامه داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ویسا روزنامه چاپ کابل اظهارداشت: در حالی که داعش در ولایت کنر فعال شده است، بالگردهای نظامی نیز این گروه تروریستی را تجهیز می‌کند.

نمایندگان افغان ضمن ابراز نگرانی از این موضوع از حکومت افغانستان خواستند تا جلوی روند تجهیز و گسترش این گروه تروریستی را در شرق افغانستان بگیرد.

«سخی مشوانی» نماینده مردم کنر در پارلمان افغانستان گفت: مراکز گروه تروریستی داعش در مناطق مرزی این ولایت توسط بالگردهای ناشناس تجهیز می‌شوند.

وی از دولت اشرف غنی خواست تا برای بررسی وضعیت امنیتی در این ولایت هیئتی را از کابل به ولایت کنر اعزام کند.

«حضرتعلی» نماینده مردم ننگرهار در پارلمان افغانستان نیز اظهار داشت: گروه‌ تروریستی داعش در مناطق مرزی با پاکستان بهتر از نیروهای امنیتی افغان تجهیز می‌شوند.

از سوی دیگر، «غلام جیلانی زواک» رئیس مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان نیز تصریح کرد: حمایت هوایی از گروه تروریستی داعش قبل از این نیز توسط برخی از مقامات عالی‌رتبه دولت افشا شده بود.

وی در ادامه افزود که با افشاگری‌های اخیر، مردم حالا می‌دانند که گروه تروریستی داعش یک پروژه است که آمریکا از آن به‌عنوان ابزار استفاده می‌کند.

این کارشناس ارشد افغان تأکید کرد: آمریکا بصورت آشکارا از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند و شعار مبارزه با تروریسم این کشور در افغانستان، پوشالی است زیرا تمام پروازها در این کشور با اجازه آمریکا صورت می‌گیرند.

پیش از این نیز، «ظاهر قدیر» نماینده ننگرهار و معاون سابق پارلمان افغانستان نیز بارها از حمایت بالگردهای آمریکایی از گروه تروریستی داعش در این ولایت ابراز نگرانی کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.