قاسمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید خاویار پرورشی در حد شعار باقی ماند/بازار محصولات شیلاتی تعریفی ندارد

یک مقام مسوول گفت:علی رغم شرایط مساعد کشور در تولید خاویار پرورشی اما تولید این ماهی در حد شعار باقی مانده است.

تولید خاویار پرورشی در حد شعار باقی ماند/بازار محصولات شیلاتی تعریفی نداردارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه ارزش محصولات آبزی پروری به 500 میلیون دلار خواهد رسید، اظهار کرد: مجموع تولید محصولات آبزی پروری سال گذشته 350 هزارتن بود که امسال با رشد 4 تا 5 درصدی به رقم 380 هزارتن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در تولید خاویار رشد قابل ملاحظه ای نداشتیم، افزود: امسال پیش بینی می شود که تولید خاویار پرورشی به یک هزار و100 کیلو برسد.

قاسمی ادامه داد: مجموع تولید خاویار پرورشی به صورت سنتی به 12 کشور اروپایی صادر می شود.

به گفته وی علی رغم شرایط مساعد کشور در تولید خاویار پرورشی اما تولید این ماهی در حد  شعار باقی ماند، چرا که سرمایه گذاری محدودی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از شیوع بیماری لکه سفید از سوی پرورش دهندگان اعلام نشده است، بیان کرد: با این وجود پیش بینی می شود که تولید میگو با رشد حداقل 20 درصدی به رقم 22 هزار تن برسد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد میگوی پرورشی صادر می شود، افزود: در حالیکه مجموع تولید میگو دریایی در بازار داخل عرضه می شود.

قاسمی با اشاره به آخرین وضع بازار محصولات شیلاتی گفت: با توجه به واردات بیش از حد تیلاپیا و کنترل سیستم بازار داخل از سوی دلالان، بازار محصولات شیلاتی از وضعیت نامساعدی برخودار است.

وی با بیان اینکه واردات تیلاپیا بازار قزل آلا را کساد کرده است،تصریح کرد: در شرایط کنونی نرخ خرید هر کیلو قزل آلا از تولیدکنندگان  برابر با نرخ تمام شده آن حدود 11 هزارتومان است که این چالش های فراوانی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

بازار محصولات شیلاتی کساد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لرستانی
۲۲:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
باید محصولات چینی را تحریم کنیم
آخرین اخبار