اهدائ لوازم التحریر و کوله به دانش آموزان بی بضاعت خراسان شمالی

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان گفت:امسال با آغاز سال تحصیلی جدید 4 هزار و 500 دانش آموز نیازمند وبی بضاعت لوازم التحریر و کوله در استان خراسان شمالی اهدا می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عصمت بدخشان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان امروز در نشست خبری باخبرنگاران استان گفت: اکنون سه هزار دانش آموز ابتدایی استان به علت مشکلات مالی درمعرض ترک تحصیل و بازماندن از حضور در کلاس های درس هستند.

وی با بیان این که هم اکنون میزان پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در استان 98 و نیم درصد است، افزود: یکی از علت های بازماندن از تحصیل در دوره ابتدایی ازدواج زودهنگام دختران است به طوری که پارسال پنج دختر 6 تا 12 سال در این استان ازدواج کردند.

بدخشان با اشاره به اینکه بازمانده از تحصیل در حاشیه های شهر بیشتر است،اظهار کرد: شرایط اقتصادی برای ساکنان سکونت گاه های غیررسمی بویژه در شیروان و بجنورد به گونه ای است که خانواده ها به علت مشکلات مالی از حضور دانش آموزان در کلاس های درس ممانعت می کنند.

وی تصریح کرد: سواد، هنوز در اولویت خانواده ها نیست و بعضا عواملی چون عوامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سبب ممانعت خانواده‌ها از حضور فرزندان درکلاس درس می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه پوشش تحصیلی پایه اول ابتدایی در خراسان شمالی 99 درصد است،گفت: بیماری، بی‌سرپرست بودن دانش آموزان و یا داشتن سرپرست بد از دیگر علت های بازماندن از تحصیل دانش آموزان در این استان  خراسان شمالی  است.

وی با بیان این که دوران ابتدایی دوران رویکرد تحولی و تربیتی است،افزود:امسال17 هزار و865 دانش آموز کلاس اولی و 16 هزار و564 نو آموز پیش دبستانی سال تحصیلی جدید را در استان آغاز می کنند.

وی تصریح کرد:هم اکنون 95 هزار و 668 دانش آموز ابتدایی در استان در حال تحصیل هستند که از این تعداد 45 هزار و509 نفر روستایی می باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اظهار کرد:هم اکنون هزار و 186 آموزشگاه در استان وجود دارد وبیش از 17 هزار دانش آموز در کلاس های جند پایه در استان درس می خوانند.

وی برنامه های مدیر تعالی و تدبیر ،کیفیت بخشی به آموزش،طرح تخصصی شدن دروس در 80 آموزشگاه استان و اجرای طرح شهاب را از جمله برنامه های محوری اداره آموزش وپرورش استان ذکر کرد.

بدخشان گفت:امسال به علت زلزله اخیر در استان وکمبود فضای آموزشی 85 درصد مدارس استان خراسان شمالی به صورت چرخشی انچام می شوند.

 گفتنی است: امسال جشن شکوفه ها و غنچه ها در دو مدرسه شهدای فرهنگی پسرانه و نغمه شادی روز 29 شهریورماه برای دانش آموزان و نوآموزان پیش دبستانی در استان برگزار می شود.

انتهای پیام /آ

ورود 17 هزار و 865 کلاس اولی به مدارس استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.