فدراسیون خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان:

به ۱۷۰ پرونده خشونت علیه خبرنگاران رسیدگی شده است

فدراسیون خبرنگاران افغانستان اعلام کرد که از 172 مورد قضیه خشونت علیه خبرنگاران، به 170 پرونده به شکل کامل رسیدگی شده است.

به ۱۷۰ پرونده خشونت علیه خبرنگاران رسیدگی شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولین فدراسیون خبرنگاران و رسانه های افغانستان امروز سه شنبه طی نشست مشترک خبری با وزارت داخله گفتند: ازسال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۴ خورشیدی ۷۲۶ مورد خشونت علیه خبرنگاران به ثبت رسیده است.

مجیب خلوتگر، عضو فدراسیون خبرنگاران افغانستان افزود: تعدادی از موارد خشونت ها علیه خبرنگاران به مرور زمان از روند رسیدگی حذف شده است و اکنون این پرونده ها به ۱۷۲ قضیه کاهش یافته اند.

این عضو فدراسیون خبرنگاران می گوید که از ۱۷۲ مورد قضیه خشونت علیه خبرنگاران، به دو مورد آن به دلیل عدم معلومات کافی رسیدگی نشده است و به ۱۷۰ قضیه دیگر به شکل کامل رسیدگی صورت گرفته است.

وی افزود: قضایایی که از اختیارات وزارت امور داخله خارج است، ۲۴ مورد آن مربوط امنیت ملی، ۸ قضیه مربوط دادستانی کل، ۹ مورد مربوط محافظین والی ها، ۷ مورد مربوط به وکلا، ۳ مورد مربوط ریاست جمهوری، ۶ مورد مربوط به سارنوالی، ۹ مورد مربوط نیروهای ائتلاف و ۳ مورد هم در خارج از کشور می باشند.

«نجیب دانش»، سخنگوی وزارت امور داخله نیز در این نشست اظهار داشت: قضایایی که رسیدگی شده است نتیجه تلاش مشترک ما و کمیته رسیدگی به قضایای خشونت علیه خبرنگاران بوده ولی این کار کافی نیست.

دانش گفت: ما سیستمی را ایجاد کردیم تا در زودتری فرصت به پرونده های خشونت علیه خبرنگاران رسیدگی شود و دیگر مثل گذشته این پرونده ها به تاخیر نیفتد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.