پیش بینی برداشت 144 میلیارد تومانی پسته از باغات بشرویه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه گفت:پیش بینی می شود امسال 7 هزار و 200 تن پسته به ارزش تقریبی 144 میلیارد تومان برداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛حسین سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت:از مجموع سطح زیرکشت پسته میزان 4 هزار و 500 هکتار بارور بوده و بیش از 2 هزار و 760 هکتار نیز غیر بارور است.

وی مهم‌ترین ارقام پسته تولید شده در بشرویه را پسته فندقی،احمد آقایی، کله قوچی، بادامی و سفید عنوان کرد و افزود:پیش بینی می شود امسال 7 هزار و 200  تن پسته به ارزش تقریبی 144 میلیارد تومان برداشت شود.

سرچاهی گفت:برداشت محصول پسته در این منطقه از نیمه شهریور ماه جاری آغاز شده و تا نیمه مهر ماه امسال ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه افزود:میزان 7 هزار و 260 هکتار از باغات شهرستان بشرویه به کشت پسته اختصاص یافته است که در این زمینه بشرویه مقام نخست را در خراسان جنوبی به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد:با سازگاری محصول پسته با شرایط اقلیمی منطقه بشرویه و استعداد و ظرفیت‌های کشاورزی بشرویه برای تولید این محصول توجه و حمایت از تولید این محصول همواره مورد توجه مدیریت جهاد کشاورزی بوده است.

سرچاهی گفت:ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و دامداری به رونق و شکوفایی بیش از پیش اقتصاد کشاورزی شهرستان کمک زیادی می کند و در زمینه فرآوری محصول پسته نیز برنامه‌ریزی مدون و اصولی همواره مورد توجه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه افزود:شهرستان بشرویه با 9 ترمینال ضبط پسته و تعداد هزار و 450 بهره بردار از لحاظ سطح زیر کشت و تولید،مقام اول استان را دارا است.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه با برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص تغذیه، آبیاری و نحوه مبارزه با آفات و بیماری های پسته با تدریس اساتید کشوری،پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، نظارت و انجام مشاوره به باغداران و نظارت بر توزیع نهال از نهالستان های دارای مجوز همواره در کنار فعالان این عرصه بوده است.

انتهای پیام/غ

بشرویه،رتبه نخست سطح زیر کشت پسته در خراسان جنوبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار