کارگاه های تخصصی فیلم سازی در بابل برگزار شد.

کارگاه های تخصصی فیلم سازی با حضور کارگردانان برجسته سینمای ایران در بابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل اعلام کرد: کارگاه تخصصی نقد فیلم همراه با نمایش فیلم با حضور استاد هوشنگ گلمکانی در سالن سینما هنر و تجربه مجتمع فرهنگی سینمایی بابل برگزار شد.

استاد هوشنگ گلمکانی متولد ١٣٣٣ در گرگان منتقد، روزنامه نگار و مترجم سینما است.

وی یکی از سه بنیانگذاران و دبیر فعلی شورای نویسندگان مجله فیلم، قدیمی ترین مجله فیلم پس از انقلاب است.

مستند معروف گنگ خوابدیده ساخته اوست.

او فارغ التحصیل رشته سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک تهران است.

همچنین کارگاه تخصصی سینمای مستند با حضور استاد فرهاد مهران فر، در سالن سینما هنر و تجربه مجتمع فرهنگی سینمایی بابل برگزار شد.

استاد فرهاد مهران فر، متولد ١٣٨٨ بندر انزلی کارگردان، فیلمنامه نویس و پژوهشگر است، اغلب آثار وی در جشنواره های متعدد ملی و بین اللمللی مورد توجه قرار گرفت و جوایز متعددی نیز کسب کرده است.

همچنین کارگاه تخصصی فیلم داستانی با حضور استاد محمد علی سجادی، در سالن سینما هنر و تجربه مجتمع فرهنگی سینمایی بابل برگزار شد.

استاد محمد علی سجادی متولد ١٣٣٦ آمل، کارگردان، فیلمنامه نویس، تهیه کننده، تدوینگر و نقاش است.

سجادی کار هنری خود را با خط و نقاشی آغاز کرد. در اواخر دهه ٥٠ کار فیلمسازی را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پی گرفت و بعدها فعالیتش را در سینمای آزاد ادامه داد.

 وی نخستین فیلم سینمایی اش را در ٢٦ سالگی در سال ١٣٦٢ با عنوان بازجویی یک جنایت ساخت که تا سالها به عنوان بهترین فیلم ایرانی در ژانر پلیسی و جنایی شناخته می شد.

استاد سجادی در سال ١٣٨٠ اثیری را کارگردانی کرد؛ بعدها نیز با فیلم جنایت نامزد بهترین کارگردانی جشنواره قاهره شد و جایزه بهترین کارگردانی را از هفتمین جشن خانه سینما دریافت کرد.

انتهای پیام/ م

حضور کارگردانان برجسته سینمای ایران کارگاه های تخصصی فیلم سازی در بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار