​۱۴۶ روز بی خبری از سرنوشت سرباز وطن؛

تماس مرموز با خانواده سرباز مرزبانی ربوده شده در میرجاوه

درحالی‌که فرمانده مرزبانی ناجا از زنده بودن سعیدبراتی، سرباز ربوده شده توسط تروریست‌ها در مرز میرجاوه خبر داده، پدر سعید از تماس‌های مرموز مردی می‌گوید که برای آزادی پسرش درخواست پول کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اوایل اردیبهشت امسال ۱۲ مامور مرزبانی نیروی انتظامی شامل ۹ سرباز و ۳ نیروی کادر که برای گشتزنی و جلوگیری از ورود اشرار و تروریست‌ها به کشور راهی منطقه مرزی چاهندو در میرجاوه سیستان و بلوچستان شده بودند، در کمین تروریست‌ها گرفتار شدند.

تروریست‌های مسلح که در خاک پاکستان کمین کرده بودند با استفاده از سلاح دوربرد شروع به تیراندازی کردند که در این حادثه  ۱۰ مرزبان به شهادت رسیدند و یکی از سربازان مجروح شد و تروریست‌ها با ربودن یکی دیگر از سربازان که او نیز مجروح شده بود به خاک پاکستان گریختند.

به‌دنبال این حادثه تلاش‌ها برای آزادی سرباز ربوده شده به نام سعید براتی آغاز شد تا اینکه روز گذشته فرمانده مرزبانی ناجا گفت: «سعید براتی زنده است و همچنان پیگیر برگرداندن او به کشور هستیم.» در همین حال پدر سعید نیز ضمن ابراز امیدواری برای آزادی پسرش از تماس‌های مرموزی گفت که در چند روز توسط فردی ناشناس برقرار و ادعا شده بود که درصورت پرداخت پول، سرباز ربوده شده آزاد می‌شود. این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

پدر سعید براتی نیز در این خصوص گفت: روز گذشته به مرزبانی رفته و خبر زنده بودن فرزندش را شنیده است.

وی ادامه داده که ۱۹ شهریور، زمانی که پشت فرمان ماشین در راه خانه بودم، پیامکی دریافت کردم که درباره پسرم بود. بعد هم فرد ناشناسی با همان شماره که برای سیستان و بلوچستان بود تماس گرفت و گفت که پسرم زنده است و تلفن را قطع کرد.

کنار جاده توقف کردم و با آن شماره تماس گرفتم. آن مرد می‌گفت که برادرش یکی از افرادی بوده که مدتی قبل توسط اشرار و تروریست‌ها ربوده شده بود و او را در پاکستان و همان جایی نگهداری می‌کردند که سعید زندانی بود. می‌گفت که برادرش قبل از اینکه آزاد شود، سعید را دیده و او شماره مرا به وی داده و خواسته که با ما تماس بگیرد و بگوید که هر کاری از دستمان برمی‌آید برای آزادی‌اش انجام دهیم.

وی افزود: اول گفت که باید ۷۰۰ میلیون تومان جور کنم و به فردی در زاهدان برسانم تا پسرم را آزاد کنند، اما بعد گفت که باید ۴ میلیارد تومان فراهم کنم. می‌گفت که پسرم جراحتش خوب شده و برای برگشتن به خانه بی‌تابی می‌کند.

پدر مرزبان ربوده شده ایرانی ادامه داد: همسرم آنقدر غصه خورده که از پا افتاده و خانه‌نشین شده و دیگر نمی‌تواند راه برود. خودم هم دعا می‌کنم که پسرم هر چه زودتر به خانه برگردد. من ۴ پسر دارم و سعید پسر بزرگم است.

مسئولان مرزبانی دلگرمی زیادی به ما داده‌اند و مطمئن هستم که پسرم به خانه برمی‌گردد و دوباره شرایط زندگی‌مان عادی می‌شود.

منبع :عصر هامون

انتهای پیام/پ

آخرین جزییات از سرباز ربوده شده ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.