توصیه آرنولدی رئیس جدید تعزیرات به مسئولان

معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ضمن بیان مطلبی از آرنولد فرماندار وقت کالیفرنیا توصیه‌هایی را مبنی بر نکوهش تکبر و غرور به مسئولان این سازمان ارائه کرد.

توصیه آرنولدی رئیس جدید تعزیرات به مسئولانبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تعزیرات حکومتی که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرصت دوباره ای برای آزادی خواهان با رهبری امام راحل در برابر ضربات سنگین تمدن های ماده که هیچ روزنه امیدی برای سعادت واقعی انسان ها باقی نگذاشته است، فراهم کرد، بنابراین انقلاب اسلامی حاصل جمع شدن همه ظرفیت های یک فرهنگ برای تولد دوباره فرهنگی بود که هزاران سال قدمت داشت، اما با وجود همه لطمه ها، تعلقات دینی و ارزشی خود را از دست نداده بود و فرهنگ زخم خورده ایران با راهنمایی امام راحل به عنوان مصلح بزرگ و تداوم راه ایشان توسط مقام معظم رهبری چنان بازسازی کرد که امروزه در دنیا امید بخش و تجربه و الگویی از زیستنی ارزشمند و افتخار آمیز را عرضه کرده و هر روز مقتدرتر پیش می رود که این مهم مرهون جان فشانی های شهدا و ایثارگران کشور است.

وی در ادامه افزود: خدمت به نظام جمهوری اسلامی را تکلیف و ارزشمند می دانم و این مجال و موقعیت را امانتی می دانم که برای دیگران آغاز و پایان یافت و بر من هم چنین خواهد بود.

انصاری تصریح کرد:ما مصمم هستیم با تکیه بر ظرفیت ها و اندیشه عوامل سازمان تعزیرات در استفاده حداکثری از روحیه ایثارگری و جهادی آن‌ها در ارتقای وضعیت موجود در ایجاد سخت افزاری و نرم افزاری و نقش آفرینی سازمان تعزیرات به معنای واقعی و عملیاتی آن تعمیق ببخشیم.

وی افزود:میدان خدمتی سازمان تعزیرات بسیار موثر است، به نحوی که می داند بی هنجاری های رفتاری و کرداری افرادی که در این دایره قرار می‌گیرند را سامان بخشی و در مسیر قرار دهد و حمایت از کسانی که متضرر مستقیم و غیرمستقیم این بی هنجاری‌های موجود هستند را عینیت بخشیده و آن‌ها را به نظام اسلامی امیدوار کند.

معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در حوزه تعالی های سازمانی بهره گیری از ظرفیت های فرادست و فرودست و شناسایی و آسیب شناسی از خلاهای موجود و ظرفیت های مشترک تکلیفی و تعاملی در قوه قضاییه، مقننه و مجریه اجتناب ناپذیر و جهات و مسیرهای بسیاری وجود دارد که به فعلیت رساندن آن مشکل اما ممکن است.

عزم دستگاه های مختلف برای مقابله با قاچاق کالا و ارز جزم شود

وی ادامه داد: در ماموریت گرایی سازمان تعزیرات شاید بحران موجود با عنوان قاچاق کالا و اخلال اقتصادی و ضربه به تولید و اشتغال داخلی به تنهایی کفایت می کند که عزم مشترک همه دستگاه ها جزم شود و به دنبال راه حل های راه گشاتری برویم.

انصاری گفت: در حوزه ماموریت ها و اقدامات و تدابیر کنترلی و پیشگیرانه که بسیاری از دستگاه ها در آن ملکف و سهیم هستند، محور و بنابر اقتضائات تحکم محوری و برخورد هم بخشی از سیاست های اجرایی و اولویت های بعدی خواهد بود.

وی افزود: لازمه رسیدن به این اهداف بلند و آرمان خواه، قانون گرایی، برنامه ریزی، ظرفیت سازی، دور اندیشی، روزآمدی و استفاده از فناوری‌های روز در کاهش تخلفات و یا کاهش دخالت عوامل انسانی و جلوگیری از اصطکاک و روان سازی خدمت به مردم است که با جهد، جد و تلاش و خیر خواهی، عملگرایی، خستگی ناپذیری همه همکاران تعزیرات محقق خواهد شد و یا حداقل ما را در نزدیک ترین نقطه به هدف و چه بسا فراتر از آن قرار می دهد.

معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی سرفصل ها و محورهای اصلی برنامه کاری تعزیرات را عنوان کرد و گفت: توجه و پیروی از اسناد بالادستی شامل برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی، سیاست ها و رهنمودهای حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری با تمرکز بر پیشگیری از تخلفات و مقابله فعال با قاچاق کالا و ارز به منظور حمایت از تولید ملی، امنیت سرمایه گذاری و بهبود مستمر فضای کسب و کار است.

انصاری گفت: توجه سازمانی از جمله جذب نیروی انسانی کمی و کیفی، توانمندسازی و ارتقای نیروها و اصلاح ساختارها و فرآیندهای سازمانی، توسعه امکانات رفاهی و اداری که البته در این راستا اقدامات موثری در گذشته صورت گرفته و این موضوعات تداوم و استمرار خواهد داشت.

لزوم شبکه سازی درون مجموعه‌ای برای مدیریت پرونده‌های تعزیرات

وی با اشاره به حوزه فناوری اطلاعات افزود: توسعه زیرساخت ها و بهبود ساختارها و شبکه سازی درون مجموعه ای برای مدیریت پرونده ها و امور پرسنل و توجه به مبانی حقوق مردم و نگاه انصافی و عدالتی به حقوق مردم، تسهیل امور و کاهش مراجعات از مهمترین موضوعات است.

وی در پایان مطلبی از فرمانده کالیفرنیا نقل کرد و گفت: آرنولد وقتی هتلی را می خواست افتتاح کند که مجسمه اش ابتدای هتل قرار داشت، مدیر هتل به او می گوید که همیشه در این هتل اتاقی برای شما رزرو است و هر وقت اراده کردید می توانید استفاده کنید. زمانی که از مقام فرمانداری برکنار می شود و به هتل مراجعه می کند و تقاضای اتاق می کند، به او گفته می شود که تمامی اتاق های ما رزرو است و جایی برای شما نداریم. آرنولد تشک خود را پای مجسمه اش می برد و متنی را منتشر می کند که هیچ وقت به قدرت، موقعیت و هوش خودتان مغرور نشوید و همه این ها تداومی ندارد، حتی برای آرنولد که اسطوره ای به یاد ماندنی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار