ولایتی در شیراز:

تجدید مذاکره برجام به هیچ وجه پذیرفته نمی شود/ایران مخالف همه پرسی در کردستان است

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد کشور در شیراز گفت: تجدید مذاکره برجام از سوی ایران به هیچ وجه پذیرفته نمی شود.

تجدید مذاکره برجام به هیچ وجه پذیرفته نمی شود/ایران مخالف همه پرسی در کردستان استولایتی مشاور رهبری در امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در خصوص پیشنهاد غربی ها برای تجدید مذاکرات اظهار کرد: تجدید مذاکره برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه پذیرفته نمی شود یکبار این مذاکره انجام شده و ایران مدت های طولانی با گروه ۱+۵ مذاکره کرده تا به این نتیجه رسیده است.

وی افزود: هیچ نوع تردیدی از سوی هیچ کشوری در این قرارداد و موافقت نامه پذیرفته نیست و به هیچ وجه این پیشنهادات پذیرفته نخواهد شد.

ولایتی در خصوص مسئله کردستان عراق هم گفت: موضع ایران در مسئله کردستان عراق کاملا روشن است و آن هم حمایت از تمامیت ارزی کشورهای منطقه از جمله عراق است.

وی با بیان اینکه ایجاد همه پرسی در بخشی از کشورهای مستقل مثل عراق در حقیقت مقدمه ای است برای تجزیه عراق تصریح کرد: بدون تردید هم دولت قانونی عراق، هم جمهوری اسلامی و جامعه بین الملل مخالف آن است که همه پرسی برگزار شود.

ولایتی اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد آینده آن مشخص نخواهد شد و به دیگر کشورها هم سرایت خواهد کرد و محلی خواهد شد برای حضور صهیونیست ها و آمریکایی ها و ممکن است آن ها در ظاهر موضعی داشته باشند ولی در باطن کاری می کنند که کشورهای منطقه تضعیف شوند و در آینده به عنوان حامیان اقوام منطقه وارد می شوند و آنجا را به آشوب می کشند.

 مشاور رهبری در امور بین الملل بیان کرد: حالا یک طرح جدید تحریک قومیت ها برای به ظاهر استقلال و در واقع تجزیه کشورها به راه انداخته اند که موفق نخواهند شد و جمهوری اسلامی ایران هم قویا با این تلاش ها و رفراندوم ها کاملا مخالف است.

وی ادامه داد: بعضی از کشورهای غربی و صهیونیست ها که در ایجاد آشوب در کشور سوریه دخالت مستقیم داشتند نتوانستند با خلق داعش و سلفی های افراطی، سوریه را تخریب کنند و ایران و متحدانش در آنجا پیروز شدند.

انتهای پیام/ن

مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم دانشگاه آزاد فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۵۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
بالاخره نفهمیدیم برجام خوبه یا بد