نوبخت مطرح کرد:

تخصیص بیش از 7 میلیارد بودجه به آموزش عالی کشور/ پیگیری مطالبات دانشگاه‌ها در اولویت است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیگیری مطالبات دانشگاه‌های کشور در اولویت دولت است.

تخصیص بیش از 7 میلیون بودجه به آموزش عالی کشور/ پیگیری مطالبات دانشگاه‌ها در اولویت استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر‌ نوبخت‌ رئیس سازمان‌ برنامه و بودجه کشور‌ در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور که در پژوهشگاه‌ پلیمر‌ و پتر‌وشیمی برگزار شد با اشاره به اینکه مهم ترین ابلاغیه‌ای که از سمت دولت برای من ارسال شده است‌ رشد توسعه‌ای‌ کشور است، اظهار کرد: اگر توسعه یافتگی‌ کاملاً درست انجام شود یک نقطه مثبت‌ در کارنامه من است‌ و اگر این کار به درستی انجام نشود من باید جوابگو باشم‌ زیرا توقعاتی‌ از من وجود دارد؛ در همین راستا من نیز از شما دانشگاهیان‌ توقع دارم‌ که به من کمک کنید و خواسته‌های سازمان ما را عملی کنید‌.

رئیس سازمان‌ برنامه و بودجه کشور ادامه داد: واژه توسعه‌ که در ادبیات سیاسی‌ و اقتصادی‌ تمام کشورها وجود دارد‌ شاخص‌ مهمی است که نشان از رونق کشورها دارد‌ واقعیت این است که توسعه کشور‌ به درستی انجام نمی‌ شود مگر اینکه ما و شما با یکدیگر‌ هماهنگ شویم‌.

وی با بیان اینکه جنس نگاه دولت دوازدهم در موضوعات علمی و فناوری با نگاه دولت‌های گذشته تفاوت دارد‌، گفت: توسعه سیاسی‌، اجتماعی و علم و فناوری موضوعی است که باید حتماً انجام شود. علم و فناوری یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه هستند من به عنوان یک خدمتگذار‌ در یک سازمان، می‌گویم که توسعه انجام نمی‌شود مگر اینکه دانشگاه‌های ما بسیار فعال شوند.

فارغ التحصیلان دانشگاه ها باید کارآفرین باشند

نوبخت تصریح کرد: پیش‌انداز ما برای توسعه علم و فناوری یک برنامه پنج ساله است که در لایحه ششم‌ در سندی طی صفحات 387 الی 410 نسبت به آنچه که می‌خواهیم به آن دست یابیم‌ توضیحات کامل داده‌ایم.

رئیس سازمان‌ برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه آنچه به عنوان برون‌داد نهایی در دانشگاه‌ها مهم است کار‌آفرین بودن آنها است، گفت: دانشگاهی می‌تواند در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد که بتواند کار‌آفرین باشد و بر پایه نیازهای‌ اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته باشد‌.

وی ضمن تشکر و قدردانی‌ از تیم دیپلماسی‌ ایران برای اینکه توانسته‌اند میزان فروش نفت را افزایش دهند، ادامه داد: امروزه‌ ما توانسته‌ایم در حوزه فروش نفت و افزایش بودجه دولت موفقیت‌آفرین باشیم‌ و بعد از هزینه‌های اجتماعی که بیشترین میزان بودجه را به خود اختصاص می‌دهند در حوزه آموزش عالی‌ بیشترین میزان‌ تخصیص‌ بودجه را داریم‌.

نوبخت ادامه داد: تعهد کردیم هفت هزار و 300 میلیارد‌ تومان را به بخش آموزش عالی کشور تخصیص دهیم و قول می‌دهیم که تمام تلاش خود را به کار گیریم تا 100 درصد اعتباراتی‌ که در نظر گرفته‌ایم را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما پرداخت‌ها را تا حد توانمان‌ انجام می‌دهیم در صورتی‌ که شما نیز مطالباتی‌ که سازمان از شما می‌خواهد را انجام دهید، تصریح کرد: بیشترین بخش سازمان بودجه شما هستید‌، شمایی که با اعتماد و درک محدودیت‌ها انجام وظیفه‌ می‌کنید اما توقعاتی‌ که ما از شما داریم این است که متناسب با نظام عمل کنید‌ تا بتوانیم‌ در حوزه‌ علم و فناوری‌ موفق باشیم‌. برنامه ما این است که دانشگاه‌های کارآفرین‌ تحویل جامعه دهیم تا اگر من هم نتوانستم‌ خواسته‌های شما را برآورده کنم و کارم را به درستی انجام دهم شما به مشکل بر‌نخورید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار