با حضور سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد؛

مراسم رونمایی از پایگاه «نقد داستان» برگزار شد

مراسم رونمایی از پایگاه «نقد داستان»، با حضور محمد سلگی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد.

مراسم رونمایی از پایگاه نقد داستان برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از پایگاه «نقد داستان» با حضور محمد سلگی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی و جمعی از منتقدان و نویسندگان ادبیات داستانی برگزار شد.

در این مراسم، محمد سلگی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بحث‌ زیادی درباره نقد و چیستی آن مطرح می‌شود. باید گفت نقد چیزی جز گفتگو نیست.

 

حاصل نقد چیزی جز توسعه فرهنگی نیست

وی افزود: یک اثر ادبی خلق می‌شود و مثل هر اثر دیگری نیاز به شنیده شدن و پاسخ دارد؛ وگرنه پژمرده می‌شود. بیش از هزار سال است که عموم مردم ایران درباره داستان های شاهنامه صحبت می‌کنند و منتقدان به نقد آن پرداخته‌اند. از میان نقدها می‌توان به طور سلبی و ایجابی برای اداره جامعه بهره برد. باید همچون گذشته، خود نقد را هم نقد کنیم. حاصل نقد چیزی جز توسعه فرهنگی نیست. فرهنگی توسعه یافته است که خود بتواند محصولاتش را عرضه کند.

قزلی هم در این مراسم گفت: همیشه دغدغه نقد داستان را داشتم. حالا خیالم راحت است. ده، پانزده نویسنده در این پایگاه ادبی جمع هستند که هر نویسنده داستان بنویسد، کسی هست داستانش را نقد کند. آن هم نقد تند و فلفلی.

غلامرضا طریقی سردبیر پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی هم در این مراسم گفت: پاییز سال قبل بود که مهدی قزلی گفت بنیاد شعر و ادبیات می خواهد، پایگاه نقد شعر ایجاد کند. فردای آن روز پیش قزلی رفتم و گفتم هستم. چند ماه دست و پا زدیم تا شد آنچه باید می‌شد. شش ماه است که مدام در حال افزایش امکانات هستیم.

در ادامه این مراسم، آناهیتا اروای، محمدرضا خبوشان، احسان عباسلو، حبیب یوسف‌زاده، علیرضا محمودی ایرانمهر، نازنین جودت، مصطفی خرامان، رامبد خانلری، سید جواد یوسف بیگ و ... از جمله نویسندگان و منتقدان پایگاه نقد داستان، هر یک متنی داستانی را خواندند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.