تمرین سرمشق اقتصاد مقاومتی با نوشت افزار های ایرانی

تولید نوشت افزار های داخلی کمک به توسعه اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهریور ماه جنب و جوش و خرید لوازم التحریر است، ماهی که دانش آموزان در تب وتاب انتخاب بهترین نوشت افزار ها برای مدرسه شان هستند، این استقبال از خرید لوازم التحریر ایرانی نویدی است برای تولید کنندگان نوشت افزار های داخلی است.

اما با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، آنچه در خرید لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان قابل اهمیت است این است که دانش آموزان از کالای داخلی و ایرانی استفاده کنند تا علاوه بر تامین لوازم باکیفیت برای سال تحصیلی جدید از تولیدات داخلی کشور هم حمایت کنند و به نوعی مجری فرهنگ اقتصاد مقاومتی باشند.

تمرین سرمشق اقتصاد مقاومتی با نوشت افزار های ایرانی

چند سالی می‌شود که در مورد نوشت افزار ایرانی صحبت‌های زیادی شده است، کارشناسان فرهنگی راهکارهای زیادی ارائه داده‌اند تا این نوشت افزارها بتواند جای طرح‌های غربی مانند بن تن، بت من و لاک پشت‌های نینجا را بگیرد.

کارخانه تولیدی نوشت افزار همدان بزرگترین کارخانه در غرب کشور است که اقدام به تولید محصولات با کیفیت و توزیع آن بین استان های ایلام، زنجان، مزکزی، کرمانشاه و تهران کرده است.

عرضه محصولات با کیفیت و همراه با قیمت مناسب از ویژگی‌های نوشت‌افزارهای تولیدی در استان همدان است، که با تولید داخلی و نوآوری رضایت مردم را نیز جلب کرده است.

مدیر چاپخانه  این کارخانه تولیدی با اشاره به اینکه عرضه اجناس تولید داخل در همه حوزه ها نقش مهمی در رونق اشتغال و بهبود اوضاع معیشتی مردم دارد گفت: منافع این کار شامل همه مردم و به ویژه کارگران شاغل در واحدهای تولیدی می شود.

طاقتی‌احسن ادامه داد: اگر مسئولان، تولیدکنندگان را تشویق به تولید محصولاتی با طرح های جذاب بکنند تا از این طریق دانش آموزان ترغیب به خرید لوازم التحریر داخلی شوند می توانند نه تنها در تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند بلکه در تقویت فرهنگ بومی نیز موثر واقع شوند.

وی با اشاره به مشکلات پیش رو در عرصه تولید محصولات نوشت‌افزاری افزود:‌ هر چند که در ایران لوازم‌التحریر استانداردی تعریف نشده اما پیام رسانه در تولیدات خود حداقل استانداردهای جهانی را رعایت کرده است. از جمله اینکه بر خلاف دفاتر وارداتی که از کاغذهای بازیافتی تولید می‌شوند محصولات چاپخانه پیام رسانه از کاغذ تولید اولیه بوده که مطابق با استانداردهای جهانی است.

مدیر این چاپخانه یکی دیگر از ویژگی‌های نوشت‌افزارهای تولید این کارخانه را استفاده از مرکب‌های پایه گیاهی عنوان کرد و گفت: استفاده از مرکب‌های صنعتی مشکلاتی را برای سلامتی کودکان به همراه دارد اما محصولات چینی مرکب شیمیایی استفاده شده که باز هم مطابق با استاندارد جهانی نیست.

طاقتی احسن استفاده از کاغذ مرغوب 70 گرمی در دفاتر مدارس را سومین ویژگی محصولات پیام رسانه عنوان کرد و افزود: در سطح بازار دفاتر با ورق‌های 50 تا 60 گرم استفاده می‌شوند این در حالی است که این دفاتر فرایند آموزشی را دچار مشکلاتی می‌کند که پس‌زدگی و رنگ‌دهی از جمله آن است.

تمرین سرمشق اقتصاد مقاومتی با نوشت افزار های ایرانی

طراحی های ایرانی اسلامی بر روی جلد دفتر دانش آموزان

یکی از طراحان این کارخانه تولیدی با اشاره به اینکه شخصیت‌های ایرانی برجسته‌ای در تاریخ کشورمان کم نداریم که می‌توانیم همان را به بچه‌ها بشناسیم، گفت: دانش آموزان جذب رنگ های شاد و طراحی های جذاب هستند.

دهقان با بیان اینکه یک دفتر مناسب باید دارای کیفیت بالا طراحی های مناسب با سن افراد باشد افزود: طراحی های این کارخانه رنگ و بوی ایرانی و اسلامی دارد تا هم برای بچه ها جذاب باشد و هم کمک به چرخ اقتصاد کشور کند.

علی اصغر رضایی یکی از لوازم التحریر فروشان بر این عقیده است که باید از تولیدکنندگان داخلی عرضه لوازم التحریر حمایت و جلوی واردات گرفته شود،چون تنها در اسن صورت است که می‌توان شاهد فروش لوازم التحریر ایرانی باشیم.

وی افزود: استقبال خانوادها از خرید لوازم التحریر ایرانی کم‌تر است، زیرا لوازم التحریر خارجی با رنگ های شاد و طراحی های زیبا در بازار فراوان است و استقبال مردم به این سمت و سو است.

رضایی بیان کرد: دانش‌آموزان بیشتر به دنبال وسایلی هستند که شخصیت‌های کارتونی بر روی آن برجسته و با کیفیت باشد، برای همین به طبع آن اجناسی که متقاضی بیشتری دارند را می‌آوریم که به فروش برسند.

تمرین سرمشق اقتصاد مقاومتی با نوشت افزار های ایرانی

فرهاد کاظمی، دارای دو فرزند که به همراه پسرش در حال خرید دفتر و لوازم تحریر بودند، در خصوص کیفیت، قیمت و طرح‌ محصولات گفت: اگر بخواهیم بین لوازم التحریر ایرانی و خارجی یکی را انتخاب کنم، باید بگویم که فرزندان من بیشتر نوشت افزارهایی را دوست دارند که نمادی از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌شان را داشته باشد، که بیشتر نمادها غربی است.

وی تصریح کرد: لوازم التحریر غربی از رنگ‌بندی جذابتری برخوردار است،اما باید گفت کیفیت نوشت‌ابزارهای غربی بسیار پایین است.

تمرین سرمشق اقتصاد مقاومتی با نوشت افزار های ایرانی

نرگس شاهماری از دیگر شهروندان همدانی که به همراه پسرش برای خرید لوازم التحریر مراجعه کرده است، می‌گوید: هرجای بازار را که نگاه کنی از تولیدات خارجی وارداتی پر شده و بچه‌ها وقتی این طرح ها می‌بینند، دوست دارند که خرید کنند.

وی افزود: ما والدین در مقابل طرح‌های وسوسه‌برانگیز و البته پر‌رنگ و لعاب لوازم‌التحریر، در برابر کودکانمان توان مقاومت نداریم، مجبور هستیم که تن به خواسته‌های کودکانه فرزندانمان بدهیم.

 تمرین سرمشق اقتصاد مقاومتی با نوشت افزار های ایرانی

با این تفاسیر و مشکلات باید فرهنگ سازی درباره خرید لوازم التحریر داخلی افزایش پیداکند چرا که باید نوشت افزارهای ایرانی، اسلامی با هدف تقویت فرهنگ و اقتصاد داخلی خریده شود.

انتهای پیام/ص.ف

خرید نوشت افزار اخلی حمایت از تولیدکنندگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.