رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ؛

جرایم مالی و ملکی ، بیشترین پرونده قضایی در آذربایجان شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت : 80 درصد پرونده های قضایی در استان در خصوص جرائم مالی و ملکی است.

جرایم مالی و ملکی ، بیشترین پرونده قضایی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام حکمت علی مظفری  رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری مراغه افزود : میزان زیاد پرونده های قضایی در زمینه مالی و ملکی ایجاب می کند مردم در معاملات روزانه خود با چشم باز عمل کنند.

 

وی گفت : افزایش اطلاعات عمومی از طریق فرهنگ سازی می تواند تعداد پرونده های مالی و ملکی را در استان کاهش دهد.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به افزایش پرونده های کیفری در دادگستری افزود :دستگاه قضایی در تلاش است ،از مجازات جایگزین به جای حبس استفاده کند.


وی اضافه کرد : مجازات جایگزین درقانون به معنای آن نیست که دستگاه قضایی از کنار تخلفات سنگین شامل برخورد با اراذل و اوباش و قاچاق مواد مخدر به سادگی عبور کند بلکه در این زمینه برخورد با شدت خواهد بود.

حجت الاسلام مظفری به موضوع اطاله دادرسی هم اشاره کرد و گفت: روند کار سامانه قضایی کنونی قابل مقایسه با سیستم 10 سال پیش نیست و پرونده ای که دو سال در نوبت بود، اکنون حداکثر ظرف 15 تا 20 روز تعیین تکلیف می شود.

وی ادامه داد : این در حالی است که 80 درصد پرونده های قضایی نیاز به کارشناسی فنی دارند.


به گفته رئیس دادگستری استان بیش از 50 درصد ابلاغیه های قضایی به صورت الکترونیکی صادر شده و 80 درصد این تعداد به رویت شخص مورد نظر می رسد که روند کار دادرسی را سرعت بخشیده و ضریب اعتماد عمومی را بالا می برد.


در این مراسم حبیب قنبرزاده به عنوان رئیس دادگستری مراغه معرفی و از تلاش های خیرالهی تجلیل شد.

انتهای پیام/خ

80 درصد پرونده های قضایی نیاز به کارشناسی فنی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصغر زادبیک
۰۱:۵۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
اصغر زادبیک
۰۱:۵۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
با سلام و احترام
من 2 تا مغازه در سال 1377 خریداری کرده ام به سرقفلی مغازه ها قبل از سال 1357 ساخته شدند مغازه ها از یک ملک 3300 متری جدا شدند و ملک چندین سال است پلمپ می باشد از طرف شهرداری منطقه 6 یک نفر ملک را با پلمپ شهرداری خریداری کرده است و در شهرداری چی کار کرده خدا می داند برای مغازه های من حکم تخریب صادر کرده اند تا بحال از پلیس راه تبریز صوفیان تا سه راهی مایان به کسی تخریب صادر نکرده اند بجز من حتی چندین ملک چسبیده به خیابان هستند ولی به انها تخریب ندادند صاحب ملک من ملکی را چسبیده به خیابان درست کرده ولی شهرداری با ان کاری نکرده منی که مغازه هایم 3 متر عقب کشی دارند ان هم زمان اجرای طرح برای من حکم تخریب بنا را صادر کردند بخاطر خدا این مغازه ها نان اور چندین نفر هستند به کار من رسیدگی کنید روی سرم خدای مهربانم را دارم روی زمین بزگوارانی که دلسوزند و برای پیش رفت مملکت تلاش می کنند .
این مغازه ها بیرون شهر بهر روزی دست ماست در حقیقت مالک اصلی خداست