سرکوب مخالفان در عربستان ادامه دارد؛

بازداشت دو مدافع حقوق‌بشر در عربستان

در ادامه موج گسترده بازداشت مخالفان در عربستان، دو مدافع حقوق‌بشر در این کشور دستگیر شدند.

بازداشت دو مدافع حقوق‌بشر در عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­سازمان های غیردولتی سه شنبه اعلام کردند دو مدافع حقوق بشر عربستانی به نام های عبدالعزیز الشبیلی و عیسی الحامد هفته گذشته در عربستان بازداشت شدند.

بازداشت این دو عربستانی مدافع حقوق بشر درحالی اعلام می شود که روند سرکوب مخالفان در عربستان سعودی ادامه دارد. این دو نفر از موسسان جمعیت حقوق مدنی و سیاسی هستند که سال 2013 منحل شد.

منابع آگاه در مرکز حقوق بشر خلیج (فارس) اعلام کردند بازداشت این افراد با احکام قضایی که علیه آنها صادر شده در ارتباط است.
ژانویه سال 2017، یک دادگاه ویژه حکم هشت سال زندان شبیلی را به جرم درخواست برای برپایی تظاهرات و تهدید نظم عمومی، تایید کرد.

دسامبر 2016 یک دادگاه تجدید نظر دیگر مجازات زندان علیه الحامد را که به جرم نشر اکاذیب و ضربه به وجهه کشور در مجموع به 11 سال زندان محکوم شده بود،‌ سنگین تر کرد.

عفو بین الملل در بیانیه ای صدور حکم برای این دو نفر را محکوم کرد.

سماح حدید، مدیر بخش خاورمیانه عفو بین الملل اعلام کرد: «این لحظه تاریکی برای آزادی بیان در عربستان سعودی است. بازداشت این دو نفر نگرانی های ما را که براساس آن رهبری جدید  تحت حاکمیت محمد بن سلمان مصمم است جنبش حقوق بشر را در این کشور در هم بشکند،‌ تایید کرد.»

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار