ریزش تونل گردنه چری با ۷ کشته و زخمی

بر اثر ریزش تونل در حال احداث گردنه چری در چهارمحال و بختیاری، دو نفر کشته و ۵ نفر زخمی شدند.

ریزش تونل گردنه چری با ۷ کشته و زخمیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ از ریزش تونل در حال احداث گردنه چری خبر داد و گفت: در این حادثه که ساعت ۱۷:۴۰ امروز سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶ رخ داد، دو نفر کشته و ۵ نفر زخمی شدند.

وی افزود: یک نفر نیز در دهانه تونل محبوس شده است.

زمانپور با بیان اینکه کارگران در حال مقاوم سازی تونل بوده اند اضافه کرد: علت این حادثه در دست بررسی ‌می‌باشد اما به گفته کارگران، بخشی از سقف تونل ریزش کرده است.

گفته می‌شود: نفرات فوت شده از نیرو‌های بومی هستند.

هنوز از سرنوشت فرد محبوس خبری در دست نیست اما عملیات امداد و نجات با کمک امدادگران و نیرو‌های مردمی ادامه دارد.

گردنه چری در بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ از گردنه‌های صعب العبور و برفگیر در مسیر استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان است که هر ساله در فصل سرما، با لغزندگی و راهبندان فراوان مواجه ‌می‌شود.

عملیات احداث تونل گردنه چری و راه‌های دسترسی اطراف آن با ۱۴۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال اعتبار اولیه از مهرماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد.

این تونل به طول سه هزار و ۴۰۰ متر و عرض ۱۱ متر و ۸۰ سانتیمتر ساخته می‌شود.

به منظور انجام عملیات اجرایی تونل چری و راه‌های دسترسی آن، دو میلیون و ۵۰۰ هزار متر معکب خاکبرداری و یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر معکب خاکریزی صورت می‌گیرد.

با احداث تونل گردنه چری و راه‌های دسترسی اطراف، مسیر ارتباطی شهرکرد ـ بازفت ـ مسجد سلیمان، حدود ۱۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود و وضعیت ایمنی و رفت و آمد در آن بهبود می‌یابد.
  
انتهای پیام/م

ریزش تونل در حال احداث گردنه چری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار