تجمع جمعی از کارگران هپکو در زیر پل شهید بختیاری+ عکس

جمعی از کارگران هپکو در اراک در اعتراض به پایبند نبودن سهامدار جدید به تعهدات خود زیر پل شهید بختیاری تجمع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ جمعی از کارگران هپکو در اراک در اعتراض به پایبند نبودن سهامدار جدید به تعهدات خود زیر پل شهید بختیاری تجمع کردند و ریل راه آهن زیر این پل را بستند.

تجمع جمعی از کارگران هپکو در زیر پل شهید بختیاری؛ ۲۸ شهریور  + عکس

 

هشتم شهریور ماه هم کارگران هپکو با تجمع در میدان شهدا اراک ازمسولان خواستندبا جلوگیری از واردات بی رویه از تولید داخلی حمایت کنند.

کارگران شرکت هپکو همچنین در زمان مسولیت سهام دار قبلی درتاریخ‌های ۱۳ تیرماه،۱۲ تیرماه،۹ تیرماه  در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان تجمع اعتراضی برپا کردند.

شرکت هپکو اراک بعد از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با معظلات وچندین بار اعتراض و تجمع کارگران این شرکت سر انجام با تغییر سهام دار اول مرداد فعالیت مجدد را شروع کرد.

شرکت ساخت ماشین آلات راهسازی هپکو یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمند‌ترین واحد‌های تولیدی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه، بعد از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد.

این کارخانه حدود ده سال پیش در سازمان خصوصی سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شد، اما سهامدار اصلی آن نتوانست توقعات این واحد به خصوص کارگران را برآورده کند و حقوق کارگران این شرکت چندین ماه معوق شد و این امر اعتراضات چند باره کرارگران را در پی داشت.

کارگران شرکت هپکوکه مدتهابود حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده بودند چندین بار برای دریافت مطالباتشان در میدان صنعت اراک و مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند.

بعد از این مشکلات سازمان خصوصی سازی کشور در اوایل سال ۹۶ در آگهی مزایده، سهام اصلی شرکت هپکو را از سهامدار قبلی سلب وبه شرکت هیدرو اطلس زیر مجموعه یک شرکت آلمانی واگذار کرد.

 کارگران ۲ هفته به مرخصی اجباری رفتند تاسهامدار جدید زمینه را برای فعالیت مجدد فراهم کند و بعد از این تعطیلات اول مرداد ماه ۹۶ با شروع بکار مجدد کارخانه به کاربازگشتند و اکنون به پایبند نبودن سهامدار جدید به تعهداتش معترضند.

انتهای پیام / ج

تجمع اعتراضی کارگران هپکو اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.