مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

18.4 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش استان اصفهان صرف هزینه کارکنان می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز 18.4 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش استان اصفهان صرف هزینه کارکنان می‌شود و 1.6 درصد آن در اختیار ما است، درحالی‌که هرروز به هزینه‌ها و مخارج آموزش و پرورش اضافه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسن قائدی‌ها امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگاران اظهار داشت: میزان سهم آموزش و پرورش از دولت می‌تواند تعیین‌کننده روند آن باشد که در دولت فعلی سهم آموزش و پرورش 12.5 درصد از اعتبارات دولتی است و تا زمانی که آموزش و پرورش اولویت دولت‌ها نباشد مشکلات ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امروز 18.4 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش استان اصفهان صرف هزینه کارکنان می‌شود و 1.6 درصد آن در اختیار ما است، درحالی‌که هرروز به هزینه‌ها و مخارج آموزش و پرورش اضافه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه بیان کرد: برای مثال با توجه به اجرای سند تحول بنیادین در استان اصفهان امسال 300 جلد کتاب تازه تألیف آماده شده است.

وی با بیان اینکه دست مدارس مناطق برخوردار در جیب والدین دانش‌آموزان است، تصریح کرد: سهم سرانه مدارس استان اصفهان 20 میلیارد تومان است و دولت 10 درصد از این مبلغ را پرداخت می‌کند، به همین دلیل است که در بعضی از مدارس اصفهان شاهد هستیم که هزینه بیشتری از آنچه مصوب شده، دریافت می‌شود.

قائدی‌ها اضافه کرد: اگر مدیران مدارس در مورد هزینه‌ها شفاف‌سازی کنند و آن‌ها را در اختیار والدین قرار دهند تا بدانند بابت چه مصارفی هزینه شده است، چه بسا سال‌های بعد والدین با میل خودشان هزینه را پرداخت کنند.

وی در خصوص راه‌اندازی پروژه‌های جدید آموزشی در مسکن مهر تأکید کرد: به دلیل اینکه 20 درصد از این پروژه‌ها در مسکن مهر قرار دارد، بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش انبوه‌سازانی که نسبت به ساخت بیش از 200 واحد مسکونی اقدام می‌کنند باید مدرسه را نیز بسازند و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند که البته این اقدام به خوبی اجرایی نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پاسخ به سؤال تعداد دانش‌آموزان ترک تحصیل‌کرده در هر سال مطرح کرد: در آخرین گزارش ابتدایی در سال جاری کمتر از 700 نفر در دوره ابتدایی ترک تحصیل کرده‌اند که نشان می‌دهد با کاهش روبرو بودیم اما به صفر نرسیدیم.

وی اضافه کرد: به همین منظور برای شناسایی دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند، برش منطقه‌ای را در استان اصفهان تعریف کردیم که نیاز به همکاری دستگاه‌های دیگر مانند دستگاه قضا داریم.

قائدی‌ها یکی از نگرانی‌های آموزش و پرورش را تعدد مدارس دانست و گفت: بحث تعدد مدارس استان اصفهان چندین بار در جلسات مدیران کل آموزش و پرورش در تهران مطرح و درخواست شده تا شورای عالی آموزش و پرورش در این زمینه مصوباتی در نظر بگیرد.

وی راجع به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از تعدد مدارس در استان اصفهان گفت: در این زمینه تعداد مدارس هیأت امنایی را کاهش داده و از سال تحصیلی بعد مدارس نمونه دولتی در اصفهان نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص فروش لوازم‌التحریر دولتی مدارس با قیمت بالا به والدین به صورت اجباری تأکید کرد: بخشنامه‌ای برای مدیران ابلاغ‌ شده و در آن درخواست شد که مدیران در این زمینه وارد حاشیه‌ نشوند و در صورت نیاز اقدامات لازم از سوی آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.

وی به کمبود معلم در استان اشاره کرد و درباره جبران کسری بیان داشت: دو هزار و 400 معلم در دوره ابتدایی و 800 معلم در دوره متوسطه اول و دوم در استان اصفهان کمبود داشتیم که با جذب حدود 708 نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان، 278 نفر تازه استخدام‌شده، 170 نفر سرباز معلم و هزار و 400 نفر نیرویی که سال‌های قبل به دلایلی از آموزش و پرورش رفته بودند، برای سال تحصیلی جاری جبران کسری صورت گرفت.

قائدی‌ها خاطرنشان کرد: البته هنوز 260 مدرسه در استان اصفهان دو شیفته است، در حالی‌ که میانگین معمول جمعیت در هر کلاس درس 25 نفر است در استان اصفهان در برخی مدارس میانگین دانش‌آموزان در هر کلاس به 28 نفر می‌رسد. 

وی در پایان بیان داشت: 6 اداره و سازمان از جمله اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل اقتصاد و دارایی استانداری، اداره‌کل تعزیرات حکومتی و اتحادیه خیاطان  استان اصفهان با دبیری اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت در کارگروه فرم مدارس مشارکت دارند و پاسخگوی نحوه تولید و توزیع فرم مدارس هستند.

 

انتهای پیام/م

 

آموزش و پرورش باید اولویت اصلی دولت باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.