واردات لوازم التحریر قاچاق در بازار یزد/اجرای طرح نظارت بر بازار مدارس به مدت یک ماه

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد گفت:طرح نظارت بر بازار مدارس از نیمه شهریورماه آغاز و تا دهم مهرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محسن مظفری مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد  با بیان اینکه طرح نظارت بر بازار مدارس از نیمه شهریورماه آغاز شده است و تا دهم مهرماه ادامه دارد، گفت: دراین مدت بیشترین بازرسی از بازار خرده فروشان و عمده فروشان لوازم‌التحریر، کیف و کفش و پوشاک مدارس انجام می‌شود.

 مظفری گفت: 10 تیم بازرسی در این طرح فعال هستند وچنانچه شکایات و گزارش‌هایی در خصوص بازار مدارس اعلام شود در اولویت بررسی قرار می‌گیرد و طی 24 ساعت به آن رسیدگی می‌شود.

 10 درصد نوشت‌افزار موجود در بازار قاچاق است

وی با بیان اینکه اغلب اجناس در بازار برند دارند و با وجود محدودیت‌های که اعمال شده کمتر جنس قاچاق در بازار مشاهده می‌شود، افزود: ممکن است 10 تا 15 درصد اجناس موجود در بازار قاچاق باشند که چنانچه در بازار مشاهده شود اجناس جمع آوری و متخلفین به تعزیرات ارجاع داده می‌شوند.

مظفری اعلام کرد: شهروندان می‌توانند هر گونه شکایت در خصوص بازار بالاخص بازار مدارس را به شماره 36291719 گزارش دهند تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

صنعت نوشت افزار کشور که دارای پیچیدگی زیادی هم نیست و نقش مؤثری در اقتصاد مقاومتی و اشتغال می‌تواند داشته باشد علاوه بر واردات، از قاچاق نیز رنج می‌برد.

بر اساس گزارش‌های موجود، میزان گردش مالی لوازم التحریر در کشور حدود چهار هزار میلیارد تومان برآورد می شود که به دلیل سهم بیش از 60 درصدی تولیدات خارجی از بازار کشور، در این گردش مالی، پول زیادی به سمت کشورهای چین، هند و ترکیه روانه می‌شود.

از طرف دیگر صنعت نوشت افزار کشور که دارای پیچیدگی زیادی هم نیست و نقش مؤثری در اقتصاد مقاومتی و اشتغال می‌تواند داشته باشد علاوه بر واردات، از قاچاق نیز رنج می‌برد.

کشف پنج میلیارد ریال نوشت افزار قاچاق در یزد

چندی پیش نیز معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف 150 هزار قلم انواع لوازم التحریر قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در بازرسی از یکی انبارهای مرکز استان خبر داد.

اجرای طرح نظارت بر بازار مدارس به مدت یک ماه

 

هادی نسب یکی از فروشندگان لوازم التحریر نیز  با بیان اینکه وجود کالای قاچاق در هر صنفی دیده می‌شود، گفت: معمولا اجناس قاچاق از مرزهای جنوبی و غربی وارد کشور می‌شوند و متاسفانه از ورود آن جلوگیری نمی‌شود.

وی تصریح کرد: کتابفروشان و لوازم ‌التحریری‌ها در یزد اجناس خود را از تهران خریداری می‌کند و چنانچه جنس قاچاقی وارد بازار شود لوازم التحریری‌ها یزد نقشی در آن ندارند و شاید اجناسی که در بازار تهران وارد شده از اجناس قاچاق بوده است.

 عرضه نوشت افزار قاچاق با 40 درصد زیر نرخ بازار

هادی نسب ادامه داد: فروشندگان لوازم التحریر معمولا اجناسی که از بازار تهران خریداری می‌کنند با 10 تا 15 درصد سود در بازار یزد به فروش می‌رسانند در حالی که برخی از دست فروشانی که اقدام به فروش لوازم التحریر می‌کنند اجناس را با 40 درصد زیر نرخ بازار به فروش می‌رسانند که نشان می‌دهد این اجناس قاچاق هستند و بدن گمرکی وارد کشور شده‌اند.

وی ادامه داد: جنس قاچاق بدون گمرکی وارد کشور می‌شود که علاوه بر ضرر به دولت، به تولیدکنندگان داخلی و فروشندگان محلی نیز ضربه می‌زند.

این فروشنده لوازم‌التحریر با بیان اینکه امسال بازار خرید مدارس دیرتر آغاز شد؛ افزود: سال قبل توزیع کتب درسی نیز زودتر از این انجام شده بود، به همین خاطر پیش بینی می‌شود اوایل مهرماه شاهد هجوم والدین و دانش اموزان برای خرید لوازم التحریر باشیم.

 وی با بیان اینکه لوازم التحریری‌ها رقیب غیرقانونی نیز دارند، گفت: فروشندگان هایپر در یزد نرخ اجناس را می‌شکنند و برای جذب مشتری چند جنس را با قیمت ارزان را در سر لیست خود قرار می‌دهند و بقیه اجناس خود را با قیمتی گران‌تر از بازار به فروش می‌رسانند بنابراین باید مردم دراین زمینه دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ی

کشف پنج میلیارد ریال نوشت افزار قاچاق در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار