مدیرکل نوسازی مدارس فارس خبر داد؛

احداث ۴۷ طرح با ظرفیت ۲۰۰ کلاس درس جدید در فارس

مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از ۴۷ طرح با ظرفیت ۲۰۰ کلاس درس جدید در فارس افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد دست نیان مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: در آغاز سال تحصیلی گذشته نیز ۵۰ طرح با ۲۷۰ کلاس درس با ۳۵ هزار مترمربع مساحت به فضا‌های آموزشی اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اداره‌کل نوسازی مدارس روند احداث، بازسازی و مقاوم‌سازی فضا‌های آموزشی است، افزود: مشکل ثبت‌نام دانش آموزان که ناشی از کمبود فضا‌های آموزشی است همچنان ادامه داشته و با توجه به محدودیت‌های اعتباری، مشارکت خیران مدرسه‌ساز بسیاری از معضلات پیش روی این اداره‌کل را برطرف می‌کند.

دست نیان ادامه داد: مشارکت خیران مدرسه‌ساز نیاز استان به‌ویژه شهرستان شیراز را به فضا‌های آموزشی کاهش می‌دهد و در این راستا ۵ پروژه در نواحی چهارگانه در حال ساخت است.

وی از ۳۰ درصد کلاس‌های غیرمستحکم در استان فارس خبر داد و بیان کرد: بیش از ۳ هزار کلاس درس غیرمستحکم در این استان باید برای مقابله با خطر آتش‌سوزی در مدارسی که با بخاری گازی گرم می‌شوند تبدیل به سیستم حرارت مرکزی یا اسپیلت شوند و با تلاش‌های انجام‌شده بسیاری از کلاس‌ها نیز به دستگاه‌های استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز شده است.

دست نیان، نقش خیران در ساخت‌وساز مدارس را تعیین‌کننده دانست و تصریح کرد: در آخرین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز تعهد نیکوکاران عرصه مقدس مدرسه‌سازی افزون بر ۷۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: امسال باوجود نبود تخصیص اعتبار به‌طور کامل بیش از ۵ میلیارد تومان توسط اداره‌کل نوسازی و آموزش‌وپرورش برای خرید تجهیزات هوشمندسازی اختصاص یافته است.
انتهای پیام/ر

وجود ۳۰ درصد کلاس‌های غیرمستحکم در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار